پسماند‌های پزشکی در بهبهان بی خطر می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهبهان از آغاز طرح بی خطرسازی پسماند‌های بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرخ شیرعلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهبهان گفت: بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های این شهر بهبهان با انتقال به مرکزی امحای پسماند‌های عفونی، آغاز شده است.

او افزود: بهبهان پیش از راه‌اندازی دستگاه مرکزی، با مشکل جدی در زمینه دفع پسماند‌های پزشکی مواجه بود.

شیرعلی اظهار کرد: پیمانکار پیشین تنها به جمع‌آوری و حمل زباله‌های عفونی بسنده می‌کرد و این زباله‌ها بدون اینکه عملیات بی‌خطرسازی روی آن‌ها انجام شود، همراه با زباله‌های شهری دفن می‌شدند.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از شکایت از پیمانکار به دادگاه، پیمانکار جدیدی انتخاب و ملزم شد که دستگاه مرکزی امحای پسماند را خریداری و راه‌اندازی کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهبهان با اشاره به جلسات متعددی که برای تعیین قیمت جمع آوری پسماند‌های پزشکی برگزار شد، بیان داشت: پیمانکار بخش خصوصی است که صلاحیت آن از سوی اداره محیط زیست و بهداشت تایید می‌شود و با بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌ها قرارداد منعقد می‌کند.

او اذعان داشت: در حال حاضر ۳ بیمارستان و حدود ۱۲ کلینیک و آزمایشگاه شهر بهبهان با پیمانکار قرارداد حمل پسماند پزشکی منعقد کرده‌اند و مقرر شده است که مطب‌های پزشکان نیز به این طرح بپیوندند.

به گفته فرخ شیرعلی، حدود ۱۲۰ مطب در بهبهان فعالیت می‌کنند که مقرر شده بعد از دیدن مرکز امحای پسماند‌ها ظرف ۱۵ روز آینده قرارداد خود را امضا کنند.

او تصریح کرد: مرکز امحای پسماند‌های پزشکی در نزدیکی محل دفن زباله‌های شهری در خروجی بهبهان به شیراز قرار دارد.

شیرعلی حجم زباله‌های شهری بهبهان را روزانه ۱۲۰ تن عنوان کرد و اظهار داشت: زباله‌های پزشکی این شهرستان کمتر از ۱۰ تن در روز برآورد شده است، اما هنوز آمار دقیقی از آن نداریم و بعد از فعال شدن مرکز امحای پسماند‌های عفونی می‌توان رقم دقیق آن را اعلام کرد.

انتهای پیام/گ

امحا بهداشتی زباله‌های بیمارستانی

برچسب ها: محیط زیست ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.