مدیرکل ممیزی و حدنگاری سازمان جنگل ها مطرح کرد؛

غیر مجازبودن تغییر کاربری جنگل ها در حریم موقوفات

مدیرکل ممیزی و حدنگاری سازمان جنگلها گفت:تغییرکاربری جنگل ‏های طبیعی در حریم موقوفات و تغییر کاربری آنها مجاز نیست.

غیر مجازبودن تغییر کاربری جنگلهای در حریم موقوفات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، مدیرکل ممیزی و حدنگاری سازمان جنگلها گفت:تغییر کاربری جنگل‏ های طبیعی در حریم موقوفات مجاز نیست.

اکرم توفیقی در جلسه ای با حضور مدیر کل ثبتی سازمان اوقاف کشور ،مدیر کل منابع طبیعی هرمزگان ،مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان و معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی هرمزگان در سالن کنفرانس اداره کل منابع طبیعی هرمزگان افزود: جنگل‏ های طبیعی که در حریم موقوفات قرار می‏‌گیرند، به عنوان جنگل باقی مانده و تغییر کاربری آنها مجاز نیست و بهره برداری از اراضی حریم موقوفات تابع مقررات مربوطه است.

او گفت : آن دسته از اراضی ملی دارای سابقه وقفیت که در آن آثار تصرف و انجام اقدامات منجر به تغییر وضعیت متناسب با نوع عرصه در بهره‏ برداری قبل از تاریخ ۱۳۶۵/۱۲/۱۶ وجود داشته باشد، اعم از اینکه دارای سند مالکیت یا فاقد آن باشند جز اراضی احیا شده و موقوفات است.

مجتبی باقرزاده , مدیر کل ثبتی سازمان اوقاف کشور  افزود: ضرورت ایجاب می کند هر چه سریعتر اراضی موقوفه تعیین تکلیف و پیگیری شود و نقشه راه ما, آیین نامه قانون ابطال و فروش رقبات آب است و باید همه مصوبات قبلی و تصمیمات گذشته را اعتبار دهیم و پیگیری کنیم.

زارع , رییس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان  هم گفت : بیشتر آب انبارهای غرب استان که جز موقوفات است در اراضی ملی قرار گرفته و نیاز است که سند آنها به نام موقوفه ثبت شود.

اوافزود : قبرستان هایی که در اراضی ملی قرار گرفته اند نیز باید سند مالکیت موقوفه آنها نیز مشخص شود.

انتهای پیام/ ن

 

ضرورت ثبت سند وقفی آب انبارهای غرب هرمزگان

برچسب ها: اراضی ، زمین ، حریم ، موقوفات ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.