آشنایی با علائم دیابت نوع یک و راه های پیشگیری از ابتلا به آن

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان علائم دیابت نوع یک و را های پیشگیری از ابتلا به آن را تشریح کرد.

علی بنیادی رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دیابت نوع یک، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که بین کودکان و دانش آموزان رایج است و حدود یکهزار و ۱۵۹ دانش آموز در استان به این بیماری خاموش مبتلا هستند.

او درخصوص علائم دیابت نوع یک بیان داشت: خستگی مفرط، کاهش دید افراد، تکرر ادرار و نداشتن تمرکز در هنگام حضور در کلاس درس از علائم این بیماری به شمار می‌روند.

بنیادی مراقبت و پیشگیری از کودکان در ابتلا به دیابت نوع یک را امری مهم و ضروری عنوان و اظهار کرد: به همین منظور موارد مراقبت به مدیران مدارس، معلمان، مراقبت سلامت مدرسه و رابط سلامت ابلاغ شده و وظیفه مراقبت ویژه از این دانش آموزان را بر عهده دارند.

ممنوعیت عرضه و فروش اقلام غیرمجاز

این مقام مسئول در ادامه افزود: توصیه ما به خانواده‌ها و دانش آموزان، توجه به عرضه اقلام مجاز و غیرمجاز در بوفه مدارس است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را اطلاع دهند.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: به متصدی بوفه مدارس نیز تاکید شده که از فروش و عرضه اقلام غیرمجاز خودداری نمایند.

بنیادی بر تعدیل مصرف غذا‌هایی که قند فراوان دارند تاکید کرد و ادامه داد: عرضه و فروش آبمیوه‌های دارای افزودنی، اسانس و رنگ غیرطبیعی، چیپس، پفک، انواع ساندویچ و ... در مدارس ممنوع است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.