۱۱۱ کشته در تظاهرات اخیر به گفته وزیر بهداشت عراق

جعفر علاوی، وزیر بهداشت عراق شمار کشته‌های معترضان و نیرو‌های امنیتی را در تظاهرات اخیر از ماه اکتبر گذشته تاکنون، ۱۱۱ نفر اعلام کرد.

۱۱۱ کشته در تظاهرات اخیر به گفته وزیر بهداشت عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، جعفر علاوی، وزیر بهداشت عراق روز یکشنبه در جلسه کمیسیون پارلمانی حقوق بشر این کشور اعلام کرد شمار کشته‌ها از بین معترضان و نیرو‌های امنیتی در تظاهرات از ماه اکتبر گذشته تاکنون به ۱۱۱ نفر رسیده است.

وزیر بهداشت عراق در پاسخ به سوالی درباره نوع گاز مورد استفاده در متفرق کردن معترضان و تعداد پایگاه‌های امداد رسان حاضر در میدان التحریر بغداد گفت: «یک کمیته وزارتی برای تحقیق درباره نوع گاز اشک آور مورد استفاده تشکیل دادیم و معلوم شد که هیچ ماده سمی در این گاز نبوده و بلکه گاز اشک آور طبیعی است که معمولا در مانور‌ها هم استفاده می‌شود.»


بیشتر بخوانید: اعلام وضعیت فوق العاده در کربلا


علاوی افزود: «وزارت بهداشت عراق در میدان‌های برپایی تجمع‌های اعتراضی در عراق پایگاه‌های درمانی دایر کرده تا به معترضان مسالمت‌جو امداد رسانی کنند.»

روز گذشته نیز وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای درباره حوادث اخیر این کشور اعلام کرد طرف سومی وجود دارد که با هدف ایجاد هرج و مرج و فتنه، تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی را به قتل می‌رساند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد این وزارتخانه گلوله‌های گاز اشک‌آوری که برای هدف قرار دادن برخی تظاهرکنندگان از آن‌ها استفاده می‌شود، وارد کشور نکرده است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار