تولیت آستان قدس رضوی:

نگذارید عده‌ای سودجو به سفره مردم دست‌درازی کنند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به سران قوا عرض می‌کنم که نگذارید به مردم فشار وارد شود و عده‌ای سودجو به سفره مردم دست‌درازی کنند.

نگذارید عده‌ای سودجو به سفره مردم دست‌درازی کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امشب در همایش بسیجیان مدافع حرم رضوی که در دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: عده‌ای بعد از جنگ گفتند که دیگر نیازی به بسیج نیست، اما رهبر انقلاب با صلابت، روشن‌بینی و ژرف‌نگری خود این یادگار امام راحل را صیانت کرده و آن را گسترش دادند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بسیج یک جریان نظامی نیست، بلکه یک فکر و یک جهان‌بینی است که در همه عرصه‌ها باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های بسیج فعالیت در حوزه نظامی است، بیان کرد: اگر بسیج نبود معلوم نبود سرنوشت جنگ ما چه می‌شد، حضور بسیج در جنگ پیروزی و سرافرازی را برای ملت و کشور به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام مروی اظهار کرد: بسیج یک تفکر و عمل جهادی است و جهادی عمل کردن یعنی کار برخواسته از ایمان و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه مدیریت در کشور باید جهادی و برخواسته از ایمان باشد، بیان کرد: اگر بخواهیم در کشور پیشرفت کنیم باید مدیر جهادی داشته باشیم، چرا که مدیر جهادی از همه ظرفیت‌هایش استفاده می‌کند.

وی متذکر شد: ما هرجا که منافع ملی را بر منافع شخصی و جناحی ترجیح دادیم، پیشرفت کردیم و باید در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی الگوی خود را بسیج قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه در این ۴۰ سال در برابر همه ترفند‌ها و گزینه‌های خائنانه دشمن سربلند بیرون آمدیم، یادآور شد: مردم ما همه بسیجی هستند و زمانی که یک عده اغتشاشگر آشوب می‌کنند، این تفکر ملت بسیجی است که آن‌ها را سرجای خودشان می‌نشاند و از آن‌ها اعلام برائت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم در رنج و سختی هستند، اما آن‌ها به‌خاطر انقلاب، کشور و رهبر انقلاب بر مشکلات و دشواری‌ها صبوری می‌کنند.

وی تأکید کرد: مسؤولان باید این صبوری مردم را مغتنم بشمارند و تمام تلاششان را برای به حداقل رساندن مشکلات مردم انجام دهند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به تصمیم موافق رهبر انقلاب در قضیه افزایش قیمت بنزین یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز در زمان خودشان به تصمیمات سران قوا احترام می‌گذاشتند و به‌عنوان تصمیم نظام آن را می‌پذیرفتند و رهبر انقلاب نیز در این تصمیم همین کار را کردند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در این قضیه عده‌ای فریب‌خورده و اغتشاش‌گر بودند، اما ملت بزرگ ایران حقیقتاً با صبوری و استقامت با وجود مشکلاتشان این تصمیم نظام را پذیرفتند.

گرانی بنزین امرار معاش عده‌ای را سخت‌تر می‌کند

وی با اشاره به اینکه گرانی بنزین امرار معاش عده‌ای را سخت‌تر می‌کند، تاکیدکرد: به سران قوا عرض می‌کنم که مردم تصمیم شما را پذیرفتند و آن را تحمل می‌کنند، اما شما نگذارید بیشتر به آن‌ها فشار وارد شود و عده‌ای سودجو به سفره مردم دست‌درازی کنند.

حجت‌الاسلام مروی تصریح کرد: هر قوه‌ای به تناسب وظیفه و مسؤولیتی که دارد، نباید اجازه دهد به مردم مظلوم، نجیب و صبور ما فشار بیاید، مردم ما سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اما این بدان معنا نیست که ما تلاش خودمان را برای بهبود وضعیت آن‌ها انجام ندهیم.

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به بسیجیان گفت: شما آرامش و امنیت در حرم را برای زائرین فراهم می‌کنید و این مورد پسند حضرت رضا (ع) است.

وی اظهار کرد: من اطلاع دارم که یک فضای مناسب برای استراحت ندارید و در دستور کار هست که یک فضایی با حداقل امکانات آسایشی برای شما فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به اینکه زائران حرم مهمانان حضرت رضا (ع) هستند، بیان کرد: با زائران باید با کرامت و خوش‌رویی رفتار کنید، حتی اگر کاسه صبرتان لبریز شد نباید روی به پرخاش بیاورید.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امنیت حرم مسئله بسیار مهمی است، اما گاهی از محدودیت‌های اضافی که زائر را اذیت می‌کند، کم کنید.

وی گفت: امر به‌معروف و نهی از منکر را باید الگوی خود در رفتار با زائران قرار دهید و شرایط این کار را برای برخورد با زائر فراموش نکنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.