سردار سلیمانی در صحن علنی،

بسیج توانسته تهدید‌های کشور را به فرصت تبدیل کند/ این ارگان نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد خواهد داشت

بسیج توانسته تهدید‌های کشور را به فرصت تبدیل کند/ این  ارگان نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد خواهد داشترئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج می‌تواند تحول راهبردی در اقتصاد و رونق تولید ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ابتدای جلسه علنی نوبت صبح امروز پارلمان به مناسبت ۴۰ سالگی بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج در ۴۰ سال گذشته در انجام رسالت پاسداری از انقلاب و همچنین پاسخگویی به ضرورت‌های نظام و ملت انقلابی ایران کارنامه بسیار درخشانی دارد.

او افزود: در دوران جنگ تحمیلی بسیج ۹۲ هزار شهید، ده‌ها هزار جانباز و میلیون‌ها رزمنده تقدیم این نظام کرد و می‌توان گفت در تمامی برهه‌ها توانسته تهدید‌های پیش روی نظام را به فرصت تبدیل کند.

سلیمانی تصریح کرد: حضور بسیج توانست تفکر علوی و عاشورایی را وارد میدان‌های جنگ در کشور کند و اکنون این شجره طیبه در کشور‌های عراق، سوریه، یمن و دیگر بلاد‌های اسلامی شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج نشان داده که هر چالشی پیش روی کشور باشد می‌تواند وارد میدان شود و به عنوان مثال واکسیناسیون فلج اطفال در دهه ۸۰ نمونه یک حرکت راهبردی بسیج است و اگر امروز فلج اطفال در کشور ریشه‌کن شده باید بدانیم که نیرو‌های بسیجی نقش مهمی در آن ایفا کرده‌اند.

او افزود: ۴۰ سالگی بسیج مقارن است با صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر و رسالت بسیج در یک مرحله جدید در حیات پربرکت نظام آغاز شده است.

سلیمانی بیان کرد: مجموعاً سازمان‌های رسمی بسیج ۱۹۰ رده را در بر می‌گیرد و در عرصه‌های سازندگی محرومیت‌زدایی ایفای نقش می‌کند و اگر تعامل و هم افزایی بیشتری ایجاد شود این سازمان می‌تواند تحول راهبردی را در اقتصاد و رونق تولید ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج در ۲ سال گذشته پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیاری را شروع کرده است که از آن جمله می‌توان به تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه و مردم‌یار در مساجد اشاره کرد به نحوی که اکنون ۱۲ هزار صندوق قرض‌الحسنه توسط مردم در مساجد تأسیس شده و تا پایان سال نیز این رقم به ۲۰ هزار افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: همچنین بسیج طرح‌های مختلفی را در زمینه اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد کلید زده، همچنین تشکیل گروه‌های جهادی و امداد رسانی از دیگر کار‌های تاکتیکی این ارگان است که توانسته اثرات راهبردی را در کشور داشته باشد.

سلیمانی افزود: در حادثه سیلی که در ابتدای سال جاری در کشور رخ داد بسیج توانست ۲۰ هزار خانه و هزاران کوچه و محله را از گل و  لای پاک کند همچنین در طی یکسال گذشته ۲۲ هزار تیم بهداشتی درمانی شامل ۴۲۵ تیم تخصصی به ۱۶ میلیون نفر خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه کرده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امیدواریم که مسئولان زمینه را برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر بسیج فراهم کنند البته این سازمان هم افزایی بسیاری با مجلس شورای اسلامی دارد و ما توافق‌نامه‌هایی را با وزارت کشور امضا کرده‌ایم که به موجب آن آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد که در نتیجه آن مراکزی را برای ساماندهی معتادان متجاهر تأسیس کرده‌ایم که هر زمان نمایندگان اعلام آمادگی کنند می‌توانند از این مراکز  بازدید کنند.

او در پایان گفت: هر کجا که مسئولان و نظام جمهوری اسلامی از بسیج مطالبه کند ما این آمادگی را داریم که به نیاز نظام، انقلاب و مطالبات مردم پاسخ مثبت دهیم و امیدواریم که در استمرار رسالتمان با هم افزایی بیشتر مسئولان ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار