قهرمان لیبرتادورس امشب مشخص می‌شود/ تقابل سوپرکلاسیکو در پرو

تیم‌های فوتبال ریورپلاته و فلامنگو امشب در فینال کوپا لیبرتادورس به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فینال رقابت های لیبرتادورس، امشب (شنبه) بین تیم‌های فلامینگو و ریورپلاته برگزار می‌شود و ۲ تیم بزرگ قاره آمریکا در پرو رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند تا قهرمان آمریکا مشخص شود.

ریورپلاته مانند گذشه دنبال تکرار قهرمانی‌اش است، زیرا سال گذشته توانست در فینال جنجالی با شکست بوکاجونیورز جام قهرمانی را بالای سر ببرد و امسال نیز با شکست همین تیم در نیمه نهایی به فینال رسید تا هفتمین حضور خود را در بازی نهایی تجربه کند.

 هدایت ریورپلاته برعهده مارسلو گایاردو است. این تیم با یک امتیاز کمتر در رده دوم لیگ آرژانتین قرار دارد و بازیکنان با تجربه‌ای همچون پونسیو، انسو پرس، پینولا و آرمانی در این تیم بازی می‌کنند.

 از سویی دیگر فلامینگو محبوب‌ترین تیم جهان با ۴۰ میلیون طرفدار محسوب می‌شود و می‌خواهد برای دومین بار این جام را به دست آورد. اولین و تنها قهرمانی تیم برزیلی به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد که توانست قهرمان کوپا لیبرتادورس شود.

سرمربی فلامنگو  ژرژ ژسوس است که ۲۵ بازی شکست نخورده و در لیگ برزیل با اقتدار در صدر است. دروازه‌بان این تیم، دیگو آلوس است و برونو انریکه و گابریل باربوسا در مجموع ۶۹ گل به ثمر رساندند که بهترین خط حمله این کشور محسوب می‌شوند و فیلپیه نیز از دیگر ستارگان تیم برزیلی است.

گابی‌گُل (گابریل باربوسا) بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس است.

درباره محل برگزاری بازی هم باید گفت که قرار بود فینال در سانتیاگو شیلی برگزار شود، اما به دلیل نا آرامی‌های این کشور پرو میزبان این مسابقه شد و ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.

فینال بزرگ امشب همچنین تقابل آرژانتین و برزیل خواهد بود. تیم‌های آرژانتینی با ۲۵ قهرمانی در صدر رنکینگ این بازی‌ها قرار دارند و برزیلی‌ها با ۱۸ قهرمانی در جایگاه دوم دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از دنیای فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار