در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه دو وجهی، طرح جدید آموزشی در دانشگاه تهران

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: برنامه دو وجهی برای دوره‌های کارشناسی دانشگاه تهران از نیم سال دوم قابل اجرا است.

خبرنگار: کریمان/برنامه دو وجهی، طرح جدید آموزشی در دانشگاه تهرانحسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در دانشگاه تهران طرحی مورد بررسی قرار گرفت که هر دانشجو می‌تواند از ظرفیت‌های رشته‌های مجاور خود استفاده کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه، گفت: اخیرا نظام جدیدی به کار گرفته‌ایم که مثلا در برنامه درسی یک دانشجو ظرفیتی ایجاد می‌شود که می‌تواند ۱۸ تا ۲۴ واحد درسی را از رشته دیگر اخذ کند.

حسینی بیان کرد: در این زمینه دانشجو می‌تواند باتوجه به علاقه خود و با راهنمایی اساتید و مشاوران هر رشته‌ای را که بخواهد هم‌جوار با رشته خود دروس مورد علاقه‌اش را بگذراند.

او اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های لازمه را ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم با برداشتن محدودیت‌ها تحولی در دانشگاه و در نظام آموزشی ایجاد کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: آئین‌نامه این طرح را به واحد‌ها ابلاغ کردیم و برای ورودی‌های نیم سال دوم در مقطع کارشناسی قابل اجرا است.

 


بیشتربخوانید: ترفندهای ساده برای افزایش تمرکز کنکوری‌ها

حسینی تصریح کرد: این کار ما می‌تواند الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد چرا که این طرح فضایی را برای مهارت محوری و پاسخ به نیاز‌های دانشجو فراهم می‌کند و باعث تبادل اطلاعات دانشجویی و میان رشته‌ای می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار