آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از سرانجام مدرسه‌داری دولتمردان تا نیمه کاره ماندن ۴۰ هزار کلاس درس در کشور

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت با اخباری درباره وضعیت فضای آموزشی کشور و چالش‌های این حوزه سپری شد.

از سرانجام مدرسه‌داری دولتمردان تا نیمه کاره ماندن ۴۰ هزار کلاس درس در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری همچون « پای دولتمردان از مدرسه‌داری کوتاه می‌شود؟ » و «تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس»  سپری شد.

پای دولتمردان از مدرسه‌داری کوتاه می‌شود؟

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به جامعیت مصوبه تعارض منافع اظهار کرد: این لایحه اگر در مجلس به قانون تبدیل شود جامع است و هر موردی را در بر می‌گیرد.

او ادامه داد: داشتن مدرسه و مدیریت یک چیز است ولی اگر حالت شرکت‌ و سهامداری داشته باشد موضوعی دیگر است؛  تعارض منافع اجازه نمی‌دهد که هیچ تصمیمی گرفته شود که براساس منفعت شخصی افراد دیگر باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور بیان کرد: البته اینگونه نیست که هرکس فعالیت خصوصی دارد در دولت نیاید؛ چون در این صورت افراد کار بلد به دولت نمی‌آیند،  ولی تمام همان مدیریت منافع مشخص می‌کند که چطور باید تضمین کرد هیچ وقت تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات در منفعت خصوصی حاکم نشود.

تلاش برای تکمیل ۴۰ هزار کلاس نیمه کاره در مدارس

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استان تهران یکی محروم ترین فضاهای آموزشی را دارد و در رده‌بندی‌های مدارس جز پایین‌ترین رده‌ها است. در حواشی تهران و مرکز نیازمند فضای آموزشی هستیم.

او ادامه داد: اکنون اولویت اصلی ما در تامین فضای آموزشی تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار در کشور است. متوسط فضای آموزشی در سطح کشور ۵/۲ مترمربع است؛ اما استانداری که در سند تحول پیش بینی شده ۸/۲ مترمربع است که باید این خلاء را پر کنیم.

اهتمام خیرین برای بازگشت دختران بازمانده از تحصیل

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه پیش از انقلاب ۳۸ درصد دختران از دسترسی به خدمات آموزشی ابتدایی محروم بودند، گفت: اکنون این رقم به چهار درصد کاهش یافته است البته در شرایط فعلی جمعیت دختران بازمانده از تحصیل سه تا چهار برابر پسران است.

او ادامه داد: اکنون آموزش و پرورش و وزارت کار در زمینه شناسایی و بازگرداندن کودکان به تحصیل، وارد عمل شده‌اند؛ البته در این شرایط نمی‌توان از نقش خیرین مدرسه ساز غافل شد که به برقراری عدالت آموزشی کمک می‌کند؛ باید برای دختران و پسران خدمات آموزشی برابر برقرار کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: آموزش و پرورش به مهارت‌های زندگی توجه ویژه‌ای داشته‌است چراکه مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سهمیه سوخت سرویس مدارس تامین خواهد شد

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اظهار‌کرد: با هماهنگی به عمل آمده سهمیه سوخت مورد نیاز سرویس مدارس تامین خواهد شد.

او افزود: این سهمیه پس از ثبت نام تمام سرویس‌ها و بررسی میزان مورد نیاز از روز اجرای سهمیه‌بندی یعنی ۲۴ آبان جاری محاسبه و اعمال خواهد شد.

مراحل نهایی تامین بودجه سال ۹۹ در دولت

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در همایش ملی بانوان خیرین مدرسه ساز خطاب به خیرین اظهار کرد: شما خیرین کار بسیار مهم و سنجیده انجام داده اید وآنچه تشخیص دادید دقیقا نقطه کانونی برای توسعه و پیشرفت کشورهاست، امروز همه کشور‌ها توسعه یافتگی را بر پایه آموزش قرار می‌دهند، چراکه یکی از مولفه‌های توسعه آموزش است.

او ادامه داد: اکنون مبلغ یک هزار میلیارد تومان برای اعتبارات ملی خیرین تخصیص یافت که تخصیص ۱۰۰ درصدی بود؛ این امر نشان از حمایت دولت از تامین فضای آموزشی دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان ینکه هجدهمین ستاد بودجه روز گذشته شکل گرفت، تصریح کرد: بودجه سال آتی در سازمان برنامه و بودجه کشور در مراحل پایانی است و ارقام کلان بودجه را نهایی کردیم؛ البته ردیف‌ها باقی ماند و امروز در این جلسه آمدم تا بدانم برای سال جاری ردیف عمرانی متناسب با برنامه ریزی خیرین و امر مدرسه سازی چه کمیتی است تا آن را در لایحه بودجه تقدیم دولت کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار