استاندار گلستان ؛

منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای توسعه گلستان / با آغوش باز از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم

استاندار گلستان می‌گوید: منطقه آزاد اینچه برون فرصتی بی نظیر برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان هادی حق شناس استاندار گلستان با اشاره به تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون در مجلس شورای اسلامی گفت: این منطقه با پیگیری‌های صورت گرفته در وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار همراه با ۷ منطقه آزاد دیگر پس از رفع ایرادات شورای نگهبان به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که فرصتی بی نظیر در راستای توسعه و اشتغال استان است.


هادی حق شناس افزود: از تمایزات ویژه منطقه آزاد اینچه برون، وسعت بالای آن است و اینکه هیچ مانعی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصادی وجود ندارد و کشت ۹۲ محصول زراعی و باغی در گلستان و اینکه استان در تولید بسیاری از محصولات رتبه نخست کشور است، از مزیت‌های این منطقه محسوب می‌شود.


حق شناس با اشاره به ظرفیت‌های تمامی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند، امکان ایجاد بازارچه‌های مرزی در آن وجود دارد و برای احداث خط تولید، هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و مسئولیت فعالیت‌ها به عهده مدیر منطقه است.


به گفته استاندار، ایجاد منطقه آزاد تاثیر بسزایی در اشتغال استان دارد و امکان صدور محصولات استان به صورت فرآورده و به دور از خام فروشی به استان‌های دیگر و خارج از کشور فراهم می‌شود .


دکتر حق شناس با اشاره به ساخت تله کابین در استان  هم گفت: ساخت تله کابین در یکی از شهر‌های استان را با رعایت همه الزامات و اصول محیط زیستی پیگیری خواهیم کرد.


استاندار از گلستانی‌های مقیم ایران و خارج از کشور برای سرمایه گذاری و کمک به رشد و توسعه استان دعوت کرد.


انتهای پیام / فا


اینچه برون، منطقه آزاد تجاری می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.