اتحادیه اروپا یونان را پارکینگی برای مهاجران می‌داند

نخست‌وزیر یونان تاکید کرد متاسفانه سران اتحادیه اروپا یونان و دیگر کشور‌های ورودی این اتحادیه را پارکینگی راحت برای مهاجران و پناهجویان می‌دانند.

اتحادیه اروپا یونان را به منزله پارکینگی برای مهاجران می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر یونان اتحادیه اروپا را متهم کرد که یونان را به منزله پارکینگی برای مهاجران تصور می‌کند.

نخست‌وزیر یونان روز سه‌شنبه اتحادیه اروپا را متهم کرد که یونان و دیگر کشور‌های ورودی اتحادیه اروپا را به عنوان پارکینگی بسیار راحت برای آوارگان و پناهجویان می‌داند.

نخست‌وزیر محافظه‌کار یونان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «هندلسبلات» که روز سه‌شنبه منتشر شد، از این مسئله ابراز ناامیدی کرد که اتحادیه اروپا مسئله افزایش شمار مهاجران و پناهجویانی را که وارد یونان می‌شوند، نادیده می‌گیرد.

طبق اعلام نیرو‌های ساحلی یونان، در فاصله روز‌های جمعه تا دوشنبه این هفته بیش از یک هزار و سیصد و پنجاه آواره و پناهجو وارد جزایر یونان در دریای اژه شده‌اند.

نخست‌وزیر یونان که هفتم ژوئیه گذشته در این سمت انتخاب شد تاکید کرد این وضعیت نمی‌تواند همین گونه ادامه داشته باشد و اتحادیه اروپا باید برای آن چاره‌ای بیاندیشد.

نخست‌وزیر یونان همچنین با انتقاد از ترکیه تاکید کرد دولت آنکارا تلاش می‌کند از مسئله مهاجران به عنوان یک اهرم فشار بر ضد اروپا استفاده کند. وی افزود: من صادقانه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کردم که آنکارا اگر می‌خواهد با آتن روابط دوستانه و حسنه‌ای داشته باشد، نباید از مهاجران و پناهجویان استفاده ابزاری کند.

پیش از این اردوغان تهدید کرده بود که دروازه‌های ورود مهاجران به اروپا را باز خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار