لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباط با کشورها نشان دهنده چشم انداز تحولات حوزه بین الملل است

کارشناس سیاست خارجی گفت: وقتی جمهوری اسلامی یا هر کشوری تلاش می‌کند که با دیگران در حوزه‌های مختلف مرتبط باشد در حقیقت نشان دهنده چشم انداز تحولات حوزه بین الملل است.

ارتباط با کشورها نشان دهنده چشم انداز  تحولات حوزه بین الملل استحسن لاسجردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روابط ایران با کشورهای اروپایی، اظهار کرد:  ارتباط به این معناست که این کشور علاقه‌مند به حفظ منافع خود با دیگران و نشان دهنده ارتباطات یک ملت و کشور است، همچنین این ارتباط به عنوان یک اعتبار و پرستیژ بین‌المللی محسوب می‌شود.

او افزود: معمولاً کشورها این ارتباطات را برای ارتقاء منافع و جایگاه خودشان استفاده می‌کنند؛ در عین حال در این رایزنی‌های بین‌المللی، رای دادن، گفت‌وگوها و یارگیری‌های جهانی  این ارتباطات کمک بسیار زیادی می‌کند.

کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: به همین جهت هر کشوری بتواند با کشورهای دیگر به هر طریقی ارتباط برقرار کند، نشان دهنده درک آن کشور و تحولات بین المللی است. بر همین اساس وقتی جمهوری اسلامی یا هر کشوری تلاش می‌کند که با دیگران در حوزه های مختلف  مرتبط باشد در حقیقت نشان دهنده چشم انداز  تحولات حوزه بین الملل است و همچنین امروزه تمام کشورها تلاش می‌کنند که در این حوزه فعال باشند.


بیشتر بخوانید: حرکت ایران به سمت بر قراری ارتباط با کشور‌های تاثیرگذار در اتحادیه اروپا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار