رصد قیمت حداقل ۱۰۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار / کمبودی در زمینه کالا و اقلام نداریم

قیمت حداقل ۱۰۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار در گیلان به‌صورت روزانه رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: قیمت حداقل ۱۰۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار در گیلان به‌صورت روزانه از سوی بازرسان رصد و به‌روی نرخ ۱۲۹ قلم کالای مهم دیگر نیز نظارت مستمری اعمال می‌شود.

او، با بیان اینکه اگر تخلفی در حوزه توزیع کالا‌های اساسی به‌صورت گران‌فروشی اتفاق بیفتد به‌سرعت با خاطی یا خاطیان برخورد می‌شود، افزود: سامانه ۱۲۴ برای دریافت شکایات و نقطه نظرات مردم و شهروندان از تخلفات در سطح بازار به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات لازم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با تأکید بر اینکه امسال در گیلان به‌خلاف سایر نقاط کشور کمترین اختفای کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار اقلام اساسی مردم اتفاق افتاده است، گفت: تمام مراکز خدماتی سراسر استان گیلان باید نرخ‌های مصوب و قانونی را رعایت کنند و در صورت تخطی از این دستورالعمل با متخلفان برخورد می‌شود.

فرهاد دلق پوش، وضعیت ذخیره کالا و اقلام مختلف در گیلان را بسیار خوب توصیف کرد و با تأکید بر اینکه هیچ کمبودی از این حیث در استان وجود ندارد، افزود:۲۹ هزار و ۴۲۰ انبار در گیلان به‌ثبت رسیده است که تمام این‌ها عضو سامانه متمرکز انبارداری بوده و تمام کالا‌های ورودی و خروجی آن‌ها از طریق همین سامانه کنترل می‌شود.

او، از وجود حدود ۴ هزار و ۲۳۰ انبار ثبت‌شده در کلان‌شهر رشت خبر داد و گفت: علاوه بر انبار‌های موجود در سطح گیلان، گمرکات و سایر انبار‌های مختلفی که متعلق به بخش‌های دولتی و خصوصی هستند نیز موظف‌اند کالا‌های خود را در سامانه متمرکز انبارداری به‌ثبت برسانند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها هم‌اینک ۱۰۸ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در استان گیلان وجود داشته و مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: بزرگ‌ترین حسن ما در استان پای‌کار بودن مردم در تمام عرصه‌ها است بنابراین امیدواریم با کمک مردم و سایر نهاد‌ها بتوانیم شرایط بازار را به‌شکل مطلوبی کنترل کنیم.

 

انتهای پیام/م.ع

قیمت حداقل ۱۰۰ قلم کالای اساسی سبد خانوار رصد می شود

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.