کرمانشاه ۱۱ اقلیم و میانگین بارندگی مطلوبی دارد

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در کرمانشاه ۱۱ اقلیم و میانگین بارندگی مطلوبی وجود دارد ،اما از پتانسیل های استان آنگونه که باید بهره برداری نشده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حاتمی مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در جلسه شورای هماهنگی مدیران و روحانیون سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  امروز 26 ابان گفت:کرمانشاه قطب کشاورزی کشور محسوب می شود و سهم ۲۸ درصدی در اشتغال استان دارد.

او  افزود ؛در کرمانشاه ۱۱ اقلیم و میانگین بارندگی مطلوبی وجود دارد ،اما از پتانسیل های استان آنگونه که باید بهره برداری نشده است  یک میلیون نفر از جمعیت استان به صورت مستقیم و غیر مستقیم از کشاورزی بهره می برند.


حاتمی در ادامه به تشریح برنامه سه ساله سازمان اشاره کرد و گفت؛ پس از ساعتها کار کارشناسی برنامه ۳ ساله سازمان را با توجه به شرایط استان تدوین نمودیم و درصدد هستیم تولیدات استان را به ۶ میلیون تن در سال برسانیم.


 حاتمی افزود؛در شرایط تحریمی ایجاد شده کارکنان سازمان موفق شدند ،رتبه نخست تولید نخود،رتبه پنجم تولید کلزا و گندم،رتبه سوم چغندر قند را در کشور محقق نمایند.

او با اشاره به ثبات ایجاد شده در بحث تامین نهاده ها افزود؛ شرایط اقتصادی علی رغم نقشه های دشمنان اسلام به شرایط پایدار رسیده است و تحریم ها نتوانسته است بخش کشاورزی کرمانشاه را زمین گیر نماید.


او گسترش کشت سطح زیر کشت زعفران و برنامه ریزی جهت صادرات نخود و کلزا فرآورده های ناشی از آنها را از جمله برنامه های شاخص برنامه ۳ ساله سازمان به حساب آورد.


حاتمی برنامه ریزی برای شناساندن اسب کرد را اولویت دیگر استان به حساب آورد و افزود؛ اسب کرد می تواند اقتصاد استان را تحت تاثیر خود قرار دهد و این مستلزم اخذ تبارنامه مربوطه است.

رئیس سازمان جهاد تعداد اشتغال مورد نظر در برنامه ۳ ساله را ۶۰ هزار شغل عنوان و بیان کرد: سهمیه اشتغال امسال سازمان که ۹ هزار نفر بود محقق شده است.

او حفظ مشاغل موجود را نیز مهم برشمرد و افزود؛فرایند صدور مجوزها را از ۱۲۰ روز به ۲۰ روز کاهش داده ایم.

او  به بحث گلخانه ها در استان اشاره کرد و گفت؛تا پایان سال ۹۷ سطح گلخانه های فعال استان ۲۸ هکتار بود و با برنامه ریزی صورت گرفته موفق شدیم این سطح را در سال ۹۸ ارتقاء دهیم و در حال حاضر ۴۰ هکتار گلخانه در سطح استان طی سال پایه در دست اجراست.

 حاتمی  به تسهیل امور در بحث صدور مجوزها و کاهش مکاتبات اداری و حذف استعلامات غیر ضروری پرداخت و افزود؛ در این راستا و جهت خدمت به ارباب رجوع تمامی پرونده های امور اراضی را از حالت راکد خارج و پرونده ها را به روز رسانی نموده ایم.

نوربخش حاتمی در ادامه به فعالیت بیش از ۴۰ مرکز غیر دولتی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت؛رویکرد سازمان برون سپاری امور به بخش خصوصی و اشتغال زایی است.

او گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته موفق شدیم سطح زیر کشت زعفران مرغوب کرمانشاه را که برند جهانی است به ۳۰۰ هکتار برسانیم و رکورد تولید این محصول در استان به ۱۶ کیلو در هکتار رسیده است.

انتهای  پیام/ز

 

توسعه کشت زعفران در استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.