با پول‌های سرگردان چکار کنیم؟

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، اکنون که بازار‌های اقتصادی به ثبات رسیده، باید پول‌های سرگردان را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد.

با پول‌های سرگردان چکار کنیم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر علی حیات‌نیا ، با اشاره به ثباتی که در بازار‌های اقتصادی از جمله خودرو، طلا، مسکن، دلار و ... ایجاد شده، گفت: از چند ماه قبل شاهد خروج سرمایه‌های مردم از این بازار‌ها هستیم، زیرا دیگر بازدهی مناسبی ندارند و از تلاطم خارج شدند.

وی اظهار کرد: این سرمایه‌های سرگردان اگر به درستی مدیریت نشود به سمت هر بازاری که برود با ایجاد تقاضای کاذب بازار را متلاطم می‌کند و به افزایش تورم هم دامن می‌زند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بهترین محل برای سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی را بازار بورس و سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: البته کوچ سرمایه به سمت بازار بورس را از چندی قبل شاهد هستیم که خود را به صورت افزایش تعداد معامله‌گران و همچنین ایجاد حباب در برخی سهام نشان داد.

حیات‌نیا از مزایای ورود سرمایه به بازار بورس هم یاد کرد و افزود: بورس مانند دماسنج اقتصاد عمل می‌کند و سرمایه‌گذاری در این بازار از آنجایی‌که نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها و بخش تولید را فراهم می‌کند می‌تواند به رونق اقتصاد کشور هم کمک کند.

وی ادامه داد: البته این بازار برای افرادی که دانش مالی کافی و سررشته‌ای از بازار بورس دارند مناسب است.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: راهکار دیگر تجمیع این سرمایه‌ها خصوصا سرمایه‌های خرد در کسب و کار‌های کوچک، تعاونی و خانگی است.

حیات‌نیا معتقد است، چنین روشی هم اشتغالزایی در قالب طرح‌های خانگی به همراه دارد و هم از سرگردان شدن سرمایه‌ها جلوگیری می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.