حقیقت خبر تخریب گنبد‌های میدان امام (ره) روشن شد + جزئیات

معاون میراث فرهنگی همدان به شرح جزئیاتی درباره خبری پخش شده در فضای مجازی مبنی بر تخریب گنبد‌های میدان امام (ره) پرداخت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوژه‌ای با مضمون «گنبد‌های میدان امام همدان در حال تخریب است» ثبت شده که در آن به تخریب گنبد‌های میدان مرکزی همدان اشاره شده و گفته شده در صورت ممکن یا ترمیم و یا تعویض شود!

تخریب گنبد‌های میدان امام (ره) صحت ندارد

بر این اساس معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار کرد: تخریب گنبد‌های میدان امام (ره) صحت ندارد، تنها قسمت شیروانی مغازه ابتدای خیابان تختی با همکاری مالک مورد مرمت قرار می‌گیرد.

احمد ترابی با بیان اینکه فعلاً برنامه مرمتی در میدان امام (ره) نداریم بیان کرد: در حال حاضر تنها اعتباری که وجود دارد، برای مرمت قسمت ابتدایی خیابان تختی است که قرارداد آن در حال انعقاد است. وی اظهار کرد: ۵۰ میلیون تومان توسط میراث فرهنگی و مابقی از سوی مالک تامین خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با رد این موضوع که گنبد‌های اطراف میدان قابل تغییر و تعویض است افزود: این گنبد‌ها اصالت و شناسنامه میدان است به طوری که قابل مرمت است، اما تعویض و تغییر امکان ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار