آلودگی هوا به علت سوزاندن بقایای کشاورزی در خوزستان

 اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم آلودگی هوا در برخی شهر‌های استان به دلیل سوزاندن کاه و کلش مزارع هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به تداوم آلودگی هوا در برخی شهر‌های استان به دلیل سوزاندن کاه و کلش مزارع هشدار داد و از کشاورزان خواست که از آتش زدن بقایای مزارع خودداری کنند.

در این اطلاعیه خطاب به کشاورزان و مالکان زمین‌های زراعی استان اعلام شد: با توجه به پایان فصل برداشت اخیرا مشاهده شده که بسیاری از کشاورزان برای آماده‌سازی مجدد زمین برای کشت، مبادرت به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی می‌کنند که این کار در چند روز اخیر در سطح استان به شدت گسترش یافته و شرایط جوی، استان دچار آلودگی شدید شده است.

همچنین گفته شد از آنجا که برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این عمل مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان است و جرم محسوب می‌شود که مشمول مجازات اسلامی تا یک سال حبس است؛ لذا از همه کشاورزان درخواست می‌شود که از سوزاندن بقایای مزارع (کاه و کلش) جدا خودداری کنند، چرا که این عمل علاوه بر آلودگی شدید هوا موجب آسیب زدن به زمین زراعی نیز خواهد شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از شهروندان درخواست کرده است در صورت مشاهده این گونه تخلفات مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست در سطح استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

برخورد قانونی با آتش زدن بقایای کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.