بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هرات

سخنگوی والی هرات از بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هرات از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هراتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: اداره گمرک هرات یکی از نهادهای درآمدزا بوده که بر اساس شکایت‌های مختلف، این اداره تحت نظر اداره امنیت ملی بوده و بعد از به دست آمدن اطلاعات کافی 40 کارمند این اداره از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: 40 کارمند از بخش‌های کنترل باربری، کارمندان ریاست هسته مرکزی و افراد خاص که در این اداره مشغول کار بودند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند و اتهام این افراد سندسازی برای 18 موتر باربری بدون اخذ مجوز قانونی است.

فرهاد ادامه داد: متهمان بازداشت شده بلافاصله با اسناد کامل فساد انها به ارگانهای عدلی وقضایی سپرده شده اند. وی تاکید کرد که با بازداشت این افراد از حیف و میل کردن میلیونها افغانی جلوگیری شد.

بعد از انتقال گمرگ هرات به اسلام قلعه بارها شهروندان از وجود فساد گسترده در آن شکایت داشته و دولت افغانستان نیز قول داده بود که به این موضوع رسیدگی کند. 

مبارزه با فساد اداری در سالهای اخیر در افغانستان شدت گرفته و در این زمینه دادگاه ویژه برای مبارزه با این جرم در نظر گرفته شده، هر چند با بهبود مبارزه با فساد هنوز افغانستان راه درازی در این زمینه دارد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار