فعالیت ۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در نهاوند

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: ۲۰ مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد با نظارت این مجموعه فعال هستند.

فعالیت ۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احدالله ترکمان، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند افزود: به منظور زیر پوشش قرار دادن آموزش به تعداد بیشتری از روستاییان علاوه بر آموزش از طریق واحد‌های سیار، آموزشگاه‌های آزاد در سطح برخی از روستا‌های بزرگ شعبه دایر کرده و در زمینه صنایع دستی، آرایشگری و رایانه دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

او از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان روستایی خبر داد وبیان کرد: در نیمه نخست امسال در پنج روستای شهرستان پنج دوره آموزشی برگزار شد که در این دوره‌ها ۶۸ نفر شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهاوند گفت: البته برگزاری رشته‌های مهارت‌آموزی بانوان در مناطق روستایی متناسب با نیاز آن‌ها انجام می‌شود که رشته‌های تابلوبافی، قالیبافی، صنایع دستی، نازک‌دوزی زنانه و شلواردوزی از مهمترین این رشته‌ها بوده است.

او آموزش بانوان را یکی از راهکار‌های توانمند سازی آن‌ها و کمک به اقتصاد خانوار عنوان کرد و افزود: با توجه به نقش بانوان در اقتصاد خانواده، آموزش‌های مهارتی علاوه بر توانمندسازی آن‌ها راهی برای تحکیم بنیان خانواده به حساب آید.

ترکمان در پایان گفت: با توجه به اینکه پس از پایان هر دوره آموزشی گواهینامه برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود، اما آن‌ها می‌توانند با ارائه گواهینامه وام اشتغالزایی از مراکز ذیربط تسهیلات دریافت کنند.
انتهای پیام/ج


۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در نهاوند فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار