امرالله صالح:

تیم «ثبات و همگرایی» دشمن تراشی می کند/ اطرافیان «عبدالله» همواره مشغول نفاق افکنی قومی است

معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی در واکنش به موضع گیری اخیر تیم رقیب خود درباره مخالفت با بازشماری آرا گفت: همه کاندیدها در انتخاب اعضای کمیسیون انتخابات نقش داشته اند و باید نتیجه را بپذیرند.

 

تیم «ثبات و همگرایی» دشمن تراشی می کند/ اطرافیان «عبدالله» همواره مشغول نفاق افکنی قومی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی به موضع گیری روز گذشته عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره لزوم توقف بازشماری آرا واکنش نشان داد.

کمیسیون انتخابات افغانستان دو روز پیش اعلام کرد که روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده است اما این اقدام با مخالفت تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله و برخی دیگر از نامزد ها مواجه شد. عبدالله روز گذشته خواستار توقف روند بازشماری آرا شد و تاکید کرد که با ادامه این روند، مشروعیت نتیجه انتخابات از بین خواهد رفت. وی تیم «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی را متهم به تقلب در انتخابات کرد.

امرالله صالح، معاون اول تیم انتخاباتی اشرف غنی در واکنش به این موضع گیری گفت: «ما که هیچ نوع اطلاعات دقیق از کامپیوتر های کمسیون های انتخاباتی نداریم و نمی دانیم نتیجه این بازشماری چه خواهد شد. واقعا نمی دانیم بوی باخت از کجا به مشام شما رسیده است.»

صالح افزود: «آقای عبدالله در تمام مقرری های دولتی و کمسیون مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی به صورت مسقیم و حضوری نقش داشت. اگر این کمسیون ها کفایت شان زیر سوال است نقش ریاست اجراییه در این بی کفایتی چه بوده است؟»

وی اضافه کرد: «آسان ترین طریقه شانه خالی کردن از مسئولیت، دشمن تراشی و ایجاد مخالف خیالی است تا خود را برائت دهیم؛ کاری که امروز داکتر صاحب عبدالله انجام می‌دهد.»

صالح بیان داشت: «این نوع دموکراسی را من در هیچ جای دنیا شاهد نبوده ام که اعضای کمسیون انتخابات توسط احزاب و کاندید ها تعین شوند. به همان اندازه که غنی در این تعینات نقش داشت عبدالله و دیگر متعرضین، شانزده برابر زیادتر نقش داشتند.»

امرالله صالح همچنین برخی افراد در تیم «ثبات و همگرایی» را به نفاق افکنی قومی متهم کرد و گفت: «بارها تکرار کردید که سوژه سیاست تان قومیت و سمت و زبان نیست. آیا خبر دارید که حلقه فکرساز تیم شما همواره مشغول نفاق افکنی قومی و سمتی است و شماری از حامیان کلیدی شما به صراحت می گویند که نه به افغانستان باور دارند و نه به وحدت ملی؟»

صالح خطاب به عبدالله افزوده است که اگر برنده شدید با یک دسته گل به شما تبریک خواهم گفت اما اگر ما برنده شدیم شما دست از تلاش برای ایجاد ضمیمه در قدرت بردارید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.