برداشت بیش از ۲ هزار تن "به" در شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی کوثر از تولید و برداشت بیش از ۲ هزار تن انواع "به" از باغ‌های این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبرعلی جلیلی، مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: شهرستان کوثر به دلیل داشتن اقلیم مناسب و ویژگی‌های خاص طبیعی برای تولید میوه‌های سردسیری مساعد بوده و جهاد کشاورزی سالانه حدود  ۲۰۰  تا ۲۵۰ هکتار انواع باغات میوه را در اراضی شیب‌دار ترویج و توسعه می‌دهد.

او بیان‌کرد: از مجموع سه هزار و ۲۵۰ هکتار باغ موجود در کوثر ۲۳۰ هکتار به  باغ به اختصاص یافته که هشت درصد کل باغات میوه این شهرستان را شامل می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه شهرستان کوثر از نظر سطح زیرکشت و تولید میوه به رتبه نخست را در استان اردبیل دارد، افزود: به طور متوسط از هر هکتار باغ به ۱۱ تن محصول  استحصال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر گفت: بیش از ۱۱ رقم به در این شهرستان تولید می‌شود که از جمله آن می‌توان به ارقام حاج آقاکیشی،آجی‌شیرین،خاچاشیرین،آغ‌هیوا ،ترش معمولی ، دیررس، دم‌سیاه، آمرودی و ملسی اشاره کرد.

او اظهارداشت: این ارقام از لحاظ صفات رویشی و زایشی باهم فرق دارند، حاج آقاکیشی مرغوب‌ترین و خوش‌خوراک‌ترین به بوده ولی قدرت انباردهی ندارد ولی رقم آجی‌شیرین قدرت ماندگاری و انباردهی بالایی دارد و باغداران این نوع رقم را معمولا تا سر سفره عید نگه می‌دارند.

 مدیر جهاد کشاورزی کوثر با اشاره به اینکه میوه به این شهرستان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود، افزود: این میوه طرفداران زیادی دارد.

انتهای پیام/ع

صادرات به از شهرستان کوثر به استانهای همجوار

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، میوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.