افغانستان در سال ۲۰۱۸ ناامن ترین کشور جهان بوده است

یک نهاد تحقیقی آمریکایی اعلام کرد که افغانستان در سال ۲۰۱۸، ناامن‌ترین کشور جهان بوده است.

افغانستان در سال ۲۰۱۸ ناامن ترین کشور جهان بوده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد تحقیقی و نظرسنجی آمریکایی «گلوپ» امروز پنجشنبه (۱۶ عقرب/ آبان) اعلام کرد که افغانستان در سال ۲۰۱۸، ناامن‌ترین کشور جهان بوده است.

در این گزارش که در مصاحبه با نزدیک به ۱۵۲ هزار تن در ۱۴۲ کشور و افغانستان تهیه شده است، از حدود یک هزار  نفر در هر کشور، در مورد میزان اعتمادشان نسبت به نیروهای پلیس، احساس امنیت شبانه و این که آیا در ۱۲ ماه گذشته مورد حمله و یا سرقت قرار گرفته اند، پرسیده شده است.

این نهاد تحقیقی افزوده است که بر اساس جواب به این سوال‌ها، افغانستان با کسب ۳۸ امتیاز پس از ونزوئلا، در پایین ترین جایگاه قرار گرفته و تنها ۱۳ درصد مصاحبه‌شوندگان در افغانستان گفته اند که از امنیت شبانه خود مطمئن هستند.

در این گزارش آمده است که ۲۲ درصد از مردم‌ افغانستان به نیروهای پلیس اعتماد دارند و ۵۰ درصد دیگر در جریان سال ۲۰۱۸، پول و یا اموال‌شان به سرقت رفته است.

نهاد گلوب خاطرنشان کرده است که ۲۹ درصد از مردم افغانستان نیز در پاسخ به سوالات آنها گفته اند که مورد حمله قرار گرفته اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل نیز تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۸ میلادی در افغانستان به بالاترین سطح خود رسیده بود. در این سال، بیش از ۳۸۰۰ تن جان باخته و نزدیک به ۷۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار