«ممنوعیت واردات» برنج خارجی را گران کرد

مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی٬ ممنوعیت واردات برنج خارجی را یک تصمیم اشتباه دانست و گفت: این تصمیم باعث گرانی برنج خارجی در بازار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا فیروز مدیرکل صنعت٬ معدن و تجارت خراسان شمالی گفت : منکر مشکلات تولید کنندگان در فرایند تولید نیستیم. البته تولیدکنندگان انتظاراتی دارند که از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنند که این امر مقدور نیست. در حال حاضر موضوع استعلامات نیز با طرح استاندار مبنی بر «مجوز‌های بی‌نام» در حال رفع است.

فیروزه افزود: برای واگذاری زمین به تولیدکنندگانی که متمایل به انجام فعالیت اقتصادی در استان باشند با همت و همکاری نهاد‌های متولی و شرکت شهرک‌های صنعتی٬ به صورت تقسیطی زمین واگذار می‌شود.

مدیرکل صنعت‌٬ معدن و تجارت خراسان شمالی عنوان کرد: در تلاش هستیم تورم استان که رقم بالایی دارد و در رتبه‌های نخست کشوری است را کاهش داده و مدیریت کنیم.

فیروزه با اشاره به تولید برخی از کالا‌های بومی استان و خروج این کالا‌ها از استان٬ گفت: در این زمینه اجازه خروج مواد خوراکی و نیاز‌های اولیه تولیدی استان را نداده‌ایم تا نیاز استان در زمینه مرغ٬ شیر یا هر کالای دیگری تامین نشود اجازه خروج و صادرات به سایر استان‌ها را نمی‌دهیم.

او با اشاره به گرانی برنج خارجی در بازار استان٬ ادامه داد: امسال ۱۰۰۰ تن برنج وارداتی در استان توزیع شده است. در حال حاضر به جهت حمایت از برنج تولید داخل توزیع برنج‌های پاکستانی ممنوع شده و این موضوع باعث افزایش قیمت برنج خارجی نیز شده است. در حال حاضر قیمت برنج ۸۲۰۰ تومانی افزایش داشته و در تلاش هستیم برنج وارد شده به استان به زودی توزیع شود.

مدیرکل صمت خراسان شمالی تصمیم ممنوعیت فروش و توزیع برنج خارجی را تصمیمی اشتباه دانست و افزود: باید برخی از مواقع به تصمیمات اشتباه اعتراف کنیم چرا که هم‌اکنون این تصمیم باعث گرانی برنج شده است.

منبع تسنیم

انتهای پیام/د

«ممنوعیت واردات» برنج خارجی را گران کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.