مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان خبر داد؛

آغاز طرح بیمه اجباری در هرمزگان

طرح بیمه اجباری همزمان با سراسر کشور از امروز در هرمزگان آغاز شد.

اجرای طرح بیمه اجباری از امروز آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی علیزاده مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان گفت: امروز طرح بیمه اجباری همزمان با سراسر کشور، در هرمزگان آغاز شد.

او افزود: مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است و این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان گفت : کسانی که از هیچگونه بیمه ای استفاده نمی‌کنند، با توجه به طرح اجباری شدن بیمه پایه، می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرارگیرند و  وزارت رفاه و تامین اجتماعی سهم پرداختی حق بیمه افراد متقاضی بیمه اجباری را مشخص می کند.

علیزاده افزود : همچنین بر اساس این آیین نامه تمام افراد فاقد  بیمه تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

او گفت:با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان هرمزگان افزود: دولت ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند را پرداخحت می کند.

علیزاده گفت:خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

انتهای پیام / ن

اجرای طرح بیمه اجباری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.