وزیر امور مهاجرت لبنان: بعضی سفارتخانه‌ها معترضان را تحریک کرده‌اند

مقام لبنانی اعلام کرد برخی سفارتخانه‌ها برای تحریک مردم لبنان، مداخله کردند و از اعتراض‌ها پشتیبانی مالی کرده و برخی از سرمایه داران نیز پول‌های هنگفتی برای تحریک مردم خرج کرده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره مباشر، غسان عطاالله، وزیر امور مهاجرت در دولت موقت لبنان اعلام کرد برخی سفارتخانه‌ها برای تحریک مردم لبنان، مداخله کردند و از اعتراض‌ها پشتیبانی مالی به عمل آوردند. همچنین بر اساس برخی اطلاعات، برخی از سرمایه داران پول‌های هنگفتی برای تحریک مردم خرج کرده اند و مقامات لبنانی این اطلاعات را در اختیار دارند.

وی افزود جنبشی که در حمایت از رئیس‌جمهور لبنان به راه خواهد افتاد به منزله جنبشی در مقابل جنبشی دیگر و یا مردمی در مقابل مردمی دیگر، نخواهد بود.

وزیر لبنانی گفت: «بر اساس آمار‌های رسمی، شمار کسانی که برای اعتراض به خیابان‌ها آمده اند از ۲۰۰ هزار نفر تجاوز نمی‌کند. ما در مورد خواسته‌های معترضان ابراز تردید نمی‌کنیم و از اهمیت آن نمی‌کاهیم، اما خواسته‌های دیگری غیر از این خواسته‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها نیز گوش داد.»

غسان عطاالله افزود: «درست نیست بگوییم که اعتراض‌ها از طائفه گرایی عبور کرده است آن هم در حالی که در میدان‌ها شعار‌های طائفه گرایانه سر داده می‌شود.»

سید حسن نصرالله لبنان از مرحله جنگ داخلی عبور کرده است/ آمریکا می‌خواهد اقتصاد لبنان را هدف قرار دهد

وزیر امور مهاجرت لبنان گفت اعتراض‌ها در لبنان از ابتدا برای اعلام مخالفت با مالیات‌های جدید بود، اما بعداً اوضاع به گونه دیگری پیش رفت. معترضانی که به خیابان‌ها ریختند دو نوع بودند، عده‌ای خواهان مبارزه با فساد بودند که ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما عده‌ای نیز با بازی‌های پشت پرده به دنبال تحریک گروه نخست بودند.

غسان عطاالله گفت فاسدان حقیقی کسانی هستند که به مدت سی سال از کشور سوء استفاده کرده اند. ما برای مبارزه با فساد سه (پیش نویس) طرح به پارلمان ارائه کرده ایم.

وی تاکید کرد حزب الله بخشی از دولت لبنان است و نمی‌توان این حزب را که نماینده مردم است را کنار گذاشت. در مناطقی که معترضان راه‌ها را بسته اند مشکلاتی ایجاد شده است.

پیش‌تر دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای از تماس‌ها و رایزنی‌های میشل عون با احزاب سیاسی برای تسهیل تشکیل دولت جدید لبنان پس از استعفای سعد حریری خبر داد. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار