رشد ۶۰ درصدی درآمد موقوفات کشور

مدیرکل مؤسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: درآمد موقوفات کشور ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رضا معممی مقدم مدیرکل مؤسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری از رشد ۶۰ درصدی درآمد موقوفات کشور طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

او افزود: در نیمه نخست امسال، ۶۰۰ وقف جدید در کشور به ثبت رسید که تعداد موقوفات کشور را به ۳۰۰ هزار موقوفه افزایش داده است.

معممی‎مقدم ادامه داد: نیت موقوفات جدید امسال با رویکرد‌های اجتماعی و فرهنگی در قالب وقف برای امور ورزشی، درمانی و علمی می‌باشد.

او، عدالت در توزیع نیات واقفان را از سیاست‌های جدید اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و گفت: به دنبال این سیاست امسال یک سوم هیات‌های مذهبی از موقوفات حسینی بهره‌مند شدند.

مدیرکل مؤسسات خیریه و امور اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، توزیع ۷۰۰ هزار پرس غذا در بین سیلزدگان کشور، آزادسازی ۳۱۴ زندانی جرائم غیرعمد، توزیع ۵ هزار پرس غذا و بیش از ۵ میلیون بطری آب معدنی در بین زائران اربعین حسینی را از دیگر رسالت‌های اجتماعی اوقاف و امور خیریه برشمرد.

معممی‌مقدم با بیان اینکه ۳۰۱ هزار نیت واقف در کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این تعداد نیت در ۸۰۴ عنوان و در ۷ سرفصل مساجد، روضه‌خوانی، اجتماعی، خیریه، بقاع متبرکه، دارو درمان و حوزه‌های علمیه تجمیع شده است.

او خاطرنشان کرد: مطابق نیات واقفان بیش از ۵۰ درصد درآمد موقوفات ثبت شده به روضه‌خوانی و تعزیه‌خوانی امام حسین (ع) اختصاص دارد.

انتهای پیام/خ

وجود ۳۰۰ هزار موقوفه در کشور

برچسب ها: اوقاف ، موقوفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.