دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:

آشنایی با معارف دینی ، شرایط سیاسی و اجتماعی مهمترین شرط کتابداری

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آشنایی با معارف دینی ، شرایط سیاسی و اجتماعی، فرهنگی ، شناخت حرفه ای و اطلاعات سازمانی از ملزومات کار کتابداران است.

آشنایی با معارف دینی و  شرایط سیاسی و اجتماعی مهمترین شرط کتابداریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علیرضا مختارپور ، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: آشنایی با معارف دینی ، شرایط سیاسی و اجتماعی، فرهنگی ، شناخت حرفه ای و اطلاعات سازمانی از ملزومات کار کتابداران است.

او  افزود: یک کتابدار باید کتاب شناس و فراتر از آن، منبع‌شناس باشد و سیر‌های مطالعاتی را بشناسد تا بتواند نقش خود را به عنوان مشاوری امین به درستی ایفا کند.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: دانستن آیین‌نامه‌ها، ضوابط و مقررات، اساسنامه و سیر تاریخی سازمان زمینه شناخت مشکلات و انتظارات منطقی و متناسب با شرایط را فراهم خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان هم گفت: اکنون مجموعه کتابداران و کارکنان ستادی دراستان هرمزگان ۱۵۰ نفر شامل ۹۲ زن و ۵۸ مرد است.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری افزود: از این مجموعه ۸۱ نفر زن و ۲۶ نفر مرد هستند که تعداد کتابداران ۱۰۷  نفر و نیروی ستادی ۴۷ نفر است.

استان هرمزگان دارای ۷۶ کتابخانه شامل ۶۱ کتابخانه نهادی و ۱۵ کتابخانه مشارکتی است که از این میزان ۵۰ کتابخانه شهری و ۲۶ کتابخانه روستایی هستند.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۱۰۷ کتابدار هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.