اجرای ۴۶طرح جامع عمرانی در بقاع متبرکه استان یزد

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت:۴۶طرح جامع عمرانی برای ۱۱۰بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمد جواد ابوالحسینی معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گردهمایی هیئت امنای بقاع متبرکه استان در بافق ،گفت:  ۱۱۰بقعه بقاع متبرکه در استان وجود دارد که از  این تعداد ۴۶طرح جامع عمرانی تهیه شده و ۶ طرح تصویب و ۴۰طرح در انتظار تصویب سازمان اوقاف است.

او افزود: به واسطه این طرح‌های جامع، امکان ساخت و ساز گسترده، پذیرش اسکان زائران، فضا‌های استراحت و پارکینگ در سطح بقاع متبرکه وجود خواهد داشت.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: استان یزد ۴۰هزار موقوفه دارد که ۲۰هزار رقبه منفعتی متصرفی است و از نظر نیات بیش از ۶۰ درصد رقبه‌ها متناسب با هزینه کرد در حوزه ائمه اطهار است.

  اجرای طرح‌های عمرانی آستان امام زاده عبدالله (ع)  نیازمند بودجه

سید سعید حسینی رئیس هیئت امنای امام زاده عبدالله (ع) بافق نیز طرح‌های عمرانی آستان امام زاده عبدالله (ع) را ۱۲پروژه بیان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرا ۶۰درصد است و تعدادی پروژه هم در مرحله مناقصه به سر میبرند.

او ادامه داد: برای اجرای طرح‌ها ۵میلیارد تومان بودجه  نیاز است که ۳میلیارد تومان آن تامین شده است.

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: وقف ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار