امام جمعه بافق:

آمریکا در بن بست سیاسی و اقتصادی دست و پا می‌زند

امام جمعه بافق با اشاره به تحولات اخیر آمریکا، گفت: آمریکا در بن بست سیاسی و اقتصادی دست و پا می‌زند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با گرامیداشت ایام الله ۱۳ آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی به تشریح وقایع این روز پرداخت و گفت: استکبار جهانی و دشمنان نظام سعی دارند این روز، حضور گسترده مردم را در راهپیمایی استکبار ستیزی کم رنگ کنند که به کوری چشم دشمنان این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

او افزود: امروز کشور در موقعیتی استثنایی قرار گرفته و این موضوع به برکت مقاومت و ایستادگی مردم در برابر فشار‌های دشمنان است.

امام جمعه بافق همچنین با تحلیل تحولات آمریکا در دوردان اخیر، گفت: تحولات اخیر آمریکا این کشور را در بن بست اقتصادی و سیاسی قرار داده به طوری که این کشور در زمینه اقتصادی با بدهی‌های بالایی روربرو شده است.

حجت الاسلام سلیمانی اوضاع سیاسی آمریکا را نیز بحرانی توصیف کرد و بیان داشت: با هزینه‌های بالای ترامپ در انتخابات حدود ۳۲ درصد مردم این کشور پای صندوق رای می‌روند این در حالی است که در نظام اسلامی همیشه بالای ۶۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کرده اند.

او تصریح کرد: آمار بالای جنایت در آمریکا، اعتیاد روز افزون، فقر و گرسنگی، این کشور را ار نظر اقتصادی و اجتماعی دچار بحران کرده است.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به تبیین دوران آن امام همام پرداخت و گفت: تبلیغ اسلام و احکام الهی، تربیت نیرو‌های دینی و اعتقادی و مبارزه با حکومت از مهمترین فعالیت‌هایی است که امام حسن عسکری (ع) با وجود زندانی بودن انجام داد.

او افزود: اگر این اقدامات امام (ع) در زندان انجام نمی‌شد تفکر دینی و مکتب شیعه تا کنون نابود شده بود.

امام جمعه بافق  گفت: در دوران امام حسن عسکری (ع) با نهاده شدن امامت و ولایت بر دوش فرزندش حضرت ولیعصر (عج) خط ولایت و امامت زنده شد.

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: امروز هم در اعتقادات و ولایت و رهبری هر چه داریم از برکت دوران و مبارزات امام حسن عسکری (ع) است.

توجه به فریضه نماز و لزوم اقامه آن در اول وقت، ضرورت معرفت الهی و توجه به فضایل اخلاقی در جامعه و رسیدگی به درخواست اهالی روستای گردشگری باقر آباد بافق مبنی بر برخی از حرمت شکنی‌ها در ایام خاص، از مهمترین موضوعاتی بود که امام جمعه بافق به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ی

خطبه های نماز جمعه بافق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
احسنت واقعیتهای آمریکا خیلی بدتر وبیشتر از اینها میباشد این واقعیتها را مکرربگویید تا جوانان گول دلالان غربزده را نخورند ومنحرف نشوند