وقف یک سرمایه اجتماعی است

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وقف نه تنها از نظر اقتصادی برای جامعه اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است بلکه یک سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ در همایش یاوران وقف، ترویج فرهنگ وقف را یکی از الزامات تحقق تمدن اسلامی دانست و گفت: وقف نه تنها از نظر اقتصادی برای جامعه اسلامی بسیار مهم و اثرگذار است بلکه یک سرمایه اجتماعی به شمار می‌رود که از این قابلیت در راستای اعتلا و آبادانی ایران اسلامی می‌توان به نحو شایسته‌ای بهره‌برداری کرد.

او افزود: نیت‌های واقفان و افراد نیکوکار با ارائه مشاوره‌های لازم به سمت نیاز‌های واقعی و روز جامعه هدایت شود.

عباسی اظهار داشت: فرهنگ متعالی وقف مصداق بارز احسان ماندگار، صدق در عمل به خیر و تلاش برای کم کردن درد‌های همنوعان و تعالی اجتماعی و اقتصادی جامعه است که باید بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.

او با قدردانی از خدمات واقفان و خیران استان، افزود: تکریم امر حسنه وقف، تجلیل از واقفان نیکواندیش و تلاش برای ترویج امر وقف نباید به این هفته محدود شود و در تمام روز‌های سال باید در ترویج این سنت حسنه اطلاع‌رسانی و تبلیغات انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: وقف می‌تواند در عرصه‌های متعددی با توجه به نیاز امروز جامعه و منافع عمومی از جمله پزشکی، علم و فناوری، کمک به ساخت مسکن محرومان، ازدواج جوانان و کمک به درمان بیماران تعریف و ترویج شود.

عباسی، اشتغالزایی را از نیاز‌های اولویت‌دار امروز کشور دانست و اظهار داشت: برای پیشگیری از شیوع آسیب‌های اجتماعی و کمک به معیشت افراد نیاز است تا وقف‌هایی با نیت اشتغال جوانان شکل گیرد.

او خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کارشناسان امر به واقفان و خیرانی که قصد وقف اموال خود را دارند راهنمایی و مشاوره لازم را ارائه دهند تا نیت آن‌ها متناسب با نیاز روز باشد.

انتهای پیام/خ

برگزاری همایش یاوران وقف در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: وقف ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار