مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

برای رونق تولید و اشتغال از ظرفیت وقف استفاده شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: ظرفیت اقتصادی وقف می‌تواند بستر بسیار مناسبی جهت ایجاد تولید و ‏اشتغال باشد. ‏

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی وقف افزود: نهاد وقف در سیستم اقتصاد اسلامی می‌تواند نقش تاثیر گزاری را در رونق تولید و اشتغال ایفا نماید.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: یکی از برنامه‌های پیش رو در سال جاری به بهره وری رساندن موقوفاتی است که بدون استفاده رها شده اند.

حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: برای اجرایی شدن این مهم سه راه وجود دارد اول اینکه موقوفه خود سرمایه لازم برای احیا و احداث پروژه با صرفه اقتصادی را داشته باشد و یا از محل موقوفات دیگر این سرمایه گذاری صورت پذیرد که با توجه به کشاورزی بودن قریب به ۷۰ درصد موقوفات استان و خشکسالی‌های اخیر این امکان فراهم نیست لذا راه سوم که سرمایه گذاری بخش خصوصی است باقی خواهد ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهارداشت: در سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز سود سرمایه گذار مشخص شده و در حقیقت موقوفه و سرمایه گذار هر کدام نسبت به آورده خود بعد از بهره برداری به سود می‌رسند که موارد آن را در سال‌های اخیر می‌توان به موقوفه سرای خان کهنه در بازار زرگر‌ها با احیای ۸۰ مغازه تجاری، مجتمع رشید جمشید در خیابان ایمان، مجتمع سایه در بلوار طالقانی و غیره اشاره نمود.

او با اشاره به ظرفیت موقوفات در مناطق مختلف استان تاکید کرد می‌توان با نگاه به پتانسیل موجود در هر رقبه وقفی نسبت به احیا آن اقدام کرد که نتیجه آن می‌تواند در تولید و اشتغال سهم بسزایی را ایفا نماید.

انتهای پیام/ی

استفاده از ظرفیت وقف برای رونق تولید و اشتغال

 

برچسب ها: وقف ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.