وزیر علوم در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛

کاهش تمایل افراد به استخدام در بخش‌های دولتی

غلامی گفت: تعداد افرادی که تمایل دارند در بخش‌های دولتی استخدام شوند، نسبت به سال قبل کمتر شده است.

کاهش تمایل افراد به استخدام در بخش‌های دولتیبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به موضوع استخدام در بخش‌های دولتی اظهار کرد: آماری که امروز رئیس سازمان امور استخدامی کشور در بحث آزمون استخدامی اعلام کرد، نشان می‌دهد که تعداد افرادی که تمایل دارند در بخش‌های دولتی استخدام شوند، نسبت به سال قبل کمتر شده است.

او افزود: امیدواریم استعداد‌ها و ظرفیت‌های علمی‌مان به سمت بخش خصوصی برود، همچنین بخش خصوصی را باید با تحصیلکرده‌های دانشگاهی تقویت کنیم.


بیشتر بخوانید: درخواست ایران برای لغو روادید عمان


وزیر علوم با بیان اینکه دو نوع بورسیه در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: گروه اول کسانی هستند که بورسیه دولت جمهوری اسلامی را دارند و در کشور ما تحصیل می‌کنند، همچنین لازم است که فرآیند قانونی این افراد برای دریافت ویزا انجام شود.

غلامی افزود: البته اتباع افغانستانی هم هستند که در ایران بزرگ شدند و در آزمون کنکور هم قبول شدند، اما باید بگویم که قبول شدن آنها به این معنی نیست که بورسیه می‌شوند، آنها به دلیل اینکه اتباع ایرانی نیستند، نمی‌توانند از آموزش رایگان استفاده کنند.

او یادآور شد: این فراد اگر خواهان بورسیه باشند، باید وزارت علوم به آنها بدهد که در بعضی از شرایط امکان‌پذیر نیست برای مثال وزارت علوم در مقطع کارشناسی و کارشمناسی ارشد بورسیه نمی‌دهد.

وزیر علوم گفت: به نظر بنده باید این موضوع شفاف شود، افرادی که مراحل بورسیه جمهوری اسلامی را گذرانده باشند در دانشگاه‌ها با مشکلی مواجه نمی‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
خواب ديدي خير باشه همه دارن سر و دست ميشكنن استخدام دولت بشن
آخرین اخبار