تربت جام رتبه اول ثبت وقف در خراسان رضوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت جام گفت: با ثبت ۲۲ وقف از ابتدای سال جاری تاکنون تربت جام رتبه اول ثبت وقف را در بین ادارات اوقاف استان کسب کرد.

تربت جام رتبه اول ثبت وقف در خراسان رضویبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد محمدیان رئیس اداره اوقاف تربت جام در همایش یاوران وقف با حضور برگزیدگان اصحاب وقف و بقاع متبرکه در هیئت رضوی تربت جام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ وقف جدید به ارزش بیش از شانزده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط خیرین در این شهرستان به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: این وقف‌ها شامل ۹ وقف منفعتی و ۱۳ مورد انتفاعی است که ۳۰ درصد آن‌ها توسط بانوان تربت جام صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف تربت جام گفت: ۲ وقف در تربت جام و ۱۸ وقف در روستا‌های این شهرستان به ثبت رسیده و شغل اکثر واقفین نیز کشاورزی است.

محمدیان با اشاره به اینکه بیشترین نیات وقف‌های جدید در خصوص احداث مسجد، حسینیه و توسعه مسجد به تعداد ۷ مورد شامل ۴۱۳۰ متر مربع زمین و ارزش بیش از چهارمیلیارد ریال ثبت شده افزود: توسعه وترویج فرهنگ قرآن کریم، خانه عالم، کتابخانه، مراسمات فرهنگی، عزاداری امام حسین علیه السلام، حرم حضرت ابوالفضل عباس در کربلای معلا ودارالقرآن از دیگر نیات واقفین خیر اندیش است.

او با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در خصوص اینکه محبوب ترین کار‌ها در پیشگاه خداوند کاری است که دوام آن بیشتر باشد تصریح کرد: فلسفه وجودی وقف تلاش برای رفع نیاز‌های جامعه و فرصتی برای جاودانگی است و خیرین و نیکوکاران شهرستان تربت جام با پیروی از این سنت نبوی و سیره علوی در این کار خیر و صدقه جاری و ماندگار پیشگام هستند.

انتهای پیام//س.ج
 
 

شغل اکثر واقفان تربت جام کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.