عزاداری مردم آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت امام رضا (ع)

مردم آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام با تشکیل دستجات خیابانی و حضور در مجالس و محافل مذهبی عزاداری کردند.

عزاداری مردم آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت امام رضا (ع)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، همزمان با آخرین روز از ماه صفر سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به سوگ نشستند و بر سر و سینه زدند.

هیئت‌های عزاداری در مناطق مختلف استان از صبح امروز با حضور در مراکز شهر‌ها، مساجد و تکایا سینه زنی، زنجیرزنی و نوحه سرایی کرده و در مظلومیت ثامن الائمه به عزاداری پرداختند.

مراسم عزاداری و سینه زنی خیابانی مردم تبریز ظهر سه شنبه به صورت پرشور و باشکوه از میدان ساعت تبریز به طرف مصلی حضرت امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

در دیگر شهر‌های استان نیز مردم ولایتمدار استان دستجات و محافل عزاداری تشکیل داده و با روضه خوانی و عزاداری در مساجد، در فراق آن امام همام اشک ماتم ریختند.

آیین‌های عزاداری امام هشتم در سراسر آذربایجان شرقی از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز ادامه دارد و مردم استان در هر کوی و برزن با راه‌اندازی دسجات و حضور در مراسم‌های عزاداری، ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) اعلام کردند.

امام الرضا ع (۱۴۸–۲۰۳ ه. ق)، ملقب به رضا و ابوالحسن، هشتمین امام شیعیان بعد از پدرش موسی کاظم و پیش از پسرش محمد تقی است.

در تبریز هم دسته‌های سینه زنی و عزاداری در میدان‌های شهر تجمع و در سوگ امام مهربانی‌ها عزاداری و زیارت حضرت ثامن الائمه را قرائت کردند. 

 

 انتهای پیام/ش

مردم آذربایجان‌شرقی در سالروز شهادت امام رضا (ع) عزاداری کردند

برچسب ها: عزاداری ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار