روایت حجت‌الاسلام علم‌الهدی از سیره امام خمینی (ره)

روایتی جالب از حجت‌الاسلام علم‌الهدی درباره نصیحت امام خمینی (ره) به وی را می‌خوانید.

روایت حجت‌الاسلام علم‌الهدی از سیره امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم رسمی شیعه پایان ماه صفر مصادف با سالروز شهادت امام هشتم شیعیان حضرت رضا (ع) است. روزی که شیعیان و دلدادگان اهل بیت علیهم‌السلام پس از پیاده‌‍روی عظیم اربعین حسینی، رهسپار مشهد می‌شوند و به زیارت امام غریب‌شان در طوس می‌پردازند. علی بن موسی الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان است که بیست سال امامت ایشان با دوران خلافت هارون الرشید و مامون همزمان بود. آن امام همام در سی‌ام ماه صفر به دست مامون به شهادت رسیدند. در تقویم رسمی امسال ۷ آبان مقارن با سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

به همین مناسبت صفحه منتصب به امام خمینی (ره) روایتی از حجت‌الاسلام علم‌الهدی را به اشتراک گذاشته است. در این روایت نوشته شده است: قبل از ھر چیز به حرم امام رضا (ع) مشرف شوید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد جواد علم الهدی نقل می‌کند: موقعی که در مجلس شورای ملی مسأله انجمن‌های ایالتی و ولایتی مطرح شد، امام علاوه بر این که اساتید حوزه علمیه را جمع کرده و در این باره شور و مشورت می‌کردند، لازم دیدند که نامه‌ھایی را برای علمای استان‌ها و شهرستان‌ها بنویسند که حوزه علمیه قم را یاری کنند. من ھم به اذن امام مأمور شدم که از مشهد تا زاھدان بروم و علمای بلاد را ببینم و نامه‌ھای امام را به آن‌ها بدھم و از آن‌ها بخواھم که مردم را در جریان بگذارند و مصیبات اسلام را بیان کنند و طومار بدھند. برای وداع که به محضر ایشان شرفیاب شدم، نامه‌ھا را که به من لطف کردند، فرمودند: شما قبل از این که با ھرکس ملاقات کنید، اول مشرف شوید به حرم مطهر ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و از زبان من به آن حضرت بگویید، آقا کار بسیار عظیم و مسأله خطیری پیش آمده و ما وظیفه دانستیم که قیام کنیم و حرکت کنیم. چنانچه مرضی شماست ما را تأیید کنید.

برداشت‌هایی از سیره امام خمینی، جلد۳، صفحه ۳۵»

روایت حجت‌الاسلام علم‌الهدی از سیره امام خمینی (ره)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.