نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه آغاز شد

نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه و مسئله فلسطین آغاز شد.

نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه (غرب آسیا) و مسئله فلسطین آغاز شد. 

نماینده آفریقای جنوبی در سخنرانی خود در این نشست گفت: در سایه کاهش حمایت جهانی از ملت فلسطین و نبود هر نوع تلاش واقعی برای تحقق صلح، آرزو‌های ملت فلسطین کمرنگ شده است. خشونت علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه و کرانه باختری را که به علت اقدامات اشغالگران است، محکوم می‌کنیم.

نماینده آلمان هم در این نشست گفت: راهکار تشکیل دو کشور، راه حل عادلانه بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی هاست و از هر نوع طرحی با هدف تحقق صلح پایدار حمایت می‌کنیم. حملات علیه اسرائیل و شلیک مکرر موشک از نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز تاکید کرد جز با برداشته شدن محاصره و قرار گرفتن غزه تحت کنترل حکومت خودگردان فلسطین، شرایط غزه بهبود نخواهد یافت.

نماینده کویت در نشست شورای امنیت نیز درباره اوضاع خاورمیانه و مسئله فلسطین گفت: ما بار دیگر از اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم برای مشاهده آثار مخرب اشغالگری اسرائیلی‌ها از سرزمین‌های اشغالی دیدن کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار