ثبت ۷۳ وقف جدید در خراسان شمالی

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۷۳ وقف جدید شامل ۳۲ مورد وقف جدید الکشف و ۴۱ مورد وقف جدید در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از چهارم تا سیزدهم آبان ماه به نام هفته وقف نام گذاری شده و در این هفته ۸۰ برنامه فرهنگی و عمرانی اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه همایش «یاوران وقف» با هدف تجلیل از فعالان این حوزه در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: همایش استانی «یاوران وقف» روز دوازدهم آبان ماه در محل امامزاده سیدعباس (ع) بجنورد اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری با اشاره به قرار داشتن در دهه پایانی ماه صفر گفت: بر اساس نیات واقفین خیراندیش برنامه‌های عزاداری رحلت پیامبراکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد و همچنین برگزاری مراسم «لبیک یا رسول الله» و قرائت زیارت ازبعید در بقاع متبرکه، برگزار شد.

وی اعزام ۱۲۵ مبلغ به بقاع متبرکه و صدور هزارو ۷۵۵ حکم هیئت امنا بقاع متبرکه از ابتدای سال جاری تا کنون را از دیگر برنامه‌ها معرفی کرد و افزود: در عزاداری ماه محرم امسال، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین علیه السلام هزینه شد.

آمار موقوفات خراسان شمالی، پنج هزارو ۶۶۷ مورد و تعداد رقبه‌ها ۱۱ هزارو ۸۰۶ مورد است.
انتهای پیام/ط


ثبت ۷۳ وقف جدید

برچسب ها: وقف ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.