تخصیص ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه جنگل های چهارمحال‌وبختیاری

امسال بیش از ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به غنی سازی و توسعه جنگل های استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی حسین امینی رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری  امروز شنبه ۴ آبان ۹۸ در نشست هماهنگی پروژه‌های اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری گفت: با توجه به اینکه حدود ۱۹ درصد مساحت استان را مناطق جنگلی تشکیل می‌دهد، بیش از ۵۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش منابع طبیعی به غنی سازی و توسعه این مناطق اختصاص داده شده است.

او از تخصیص بیش از ۲۰۴ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در راستای اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در پنج شهرستان لردگان، اردل، کیار، کوهرنگ و بروجن استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

امینی با بیان انعقاد ۷۴ مورد قرارداد به منظور اجرای طرح مدیریت بوم سازگان راگرس در این استان، اضافه کرد: این طرح در ۶۹۲ هزار و ۵۷۳ هکتار از عرصه‌های جنگلی، مرتعی و حوزه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

او، هدف از اجرای این طرح را برنامه ریزی و مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس استان، پیشگیری و کنترل خشکیدگی گونه‌های جنگلی، حفظ و ذخیره آب و رطوبت خاک، توسعه و غنی سازی جنگل همراه با بذر و نهال کاری بیان کرد.

امینی تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت، کاداستر و اصلاح هندسی نقشه‌های مناطق جنگلی، آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آن ها، اجرای عملیات‌های مکانیکی آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها و سفره‌های زیرزمینی از دیگر اهداف اجرای طرح بوم سازگان زاگرس  است.

انتهای پیام/خ

اجرای طرح بوم سازگان زاگرس در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: منابع طبیعی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار