موکب قمر بنی هاشم منوجان رتبه برتر استان کرمان

امام جمعه منوجان ومسولین موکب قمر بنی هاشم گفت: موکب قمربنی هاشم منوجان با ظرفیت پذیرش روزانه ۴ هزار زائر با پخت ۷ هزار پرس غذا و ۱۲ هزار میان وعده در کربلا توانست خدمات رسانی خوبی به زوار امام حسین بکند.

موکب قمر بنی هاشم منوجان رتبه یک استان را به خود اختصاص دادحجت الاسلام امین رضوانی امام جمعه منوجان ومسئول موکب قمر بنی هاشم این شهرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: موکب قمر بنی هاشم شهرستان منوجان طبق روال هرساله در شهر کربلا برپا می‌شود و این موکب با پذیرش روزانه ۲ الی ۴ هزار زوار و پذیرایی از آن‌ها به صورت شبانه روزی توانست رتبه درجه یک را به خود اختصاص بدهد.

او افزود:  با کمک هاو نذورات مردمی همه وسایل موکب خریداری شده و اداره آن هم مردمی است .

امام جمعه منوجان گفت: این موکب دارای ۷ نفر عضو هئیت امنا شامل رئیس، نائب ریس، امور مالی، اداری است وکلیه امور موکب در طول سال برنامه ریزی می شود.

مسئول موکب قمر بنی هاشم منوجان اظهارکرد: این موکب دارای کمیته‌های مختلفی است که هر کمیته بر اساس کار‌های محول شده اداره می‌شود.

موکب قمر بنی هاشم منوجان رتبه یک استان را به خود اختصاص داد

حجت الاسلام رضوانی گفت: این موکب دارای ۱۱ کمیته شامل کمیته حمل ونقل  ،فرهنگی ، پشتیبانی ، خدمات ، انبار داری ، آشپز خانه ، کمیته پرستاری ،کمیته سلامت که در دو بخش محیط و جسمانی با همکاری پزشکان ایرانی فعالیت می‌کند ،کمیته امنیت با فرماندهی یکی از مدافعان حرم ، کمیته ارتباطات و کمیته اسکان که کار آن اسکان و پذیرش زوار می‌باشد که در یک دفتر ثبت می‌شود از جمله مشخصات زایر مدت اقامت او ثبت می‌شود ومدت اقامت هر زائر در این موکب ۳ روز پیش بینی شده است وطی یک فرم‌خاص ثبت و در پذیرش زایر محدویتی نیست.

اوادامه داد: موکب دارای چادر‌های بزرگ ۵۰ متر مربعی شبیه سوله‌های بزرگ است که مجهز به سرویس‌های بهداشتی، حمام، ماشین لباس شویی که زائرین  به راحت استحمام  کرده و لباس هایشان شسته و تحویل آن‌ها می‌شود.

موکب قمر بنی هاشم منوجان رتبه یک استان را به خود اختصاص داد

امام جمعه منوجان گفت: ملت عراق میزبان اصلی همایش بزرگ اربعین حسینی است وایران به عنوان معین در بخش خدمات به زایرین خدمات رسانی می‌کنندو از صدرصد مواکب ایرانی ۶۰ درصد در خاک ایران و فقط ۴۰ درصد در خاک عراق خدمات رسانی می‌کنند.

اوبا اشاره به راه اندازی موکب قمر بنی هاشم منوجان در کربلا گفت:  برای هرموکب به تناسب بازرسی‌های از سوی ستاد اربعین کشور سازمان عتبات و عالیات انجام می‌شود ورتبه بندی صورت می‌گیرد که براساس آن مجوز سالیانه برای موکب صادر می‌شود.


امام جمعه منوجان گفت: براساس بازرسی‌های صورت گرفته از سوی بازرسان، موکب قمر بنی هاشم با توجه به خدمات انجام داده پس از جمع بندی امتیازات لازم را کسب و خداروشکر توانستیم با همراهی وهمدلی و پشتوانه مردم خوب منوجان رتبه درجه یک را کسب و عنوان اولی در خدمات رسانی را کسب کنیم.

او تصریح کرد: این موفقیت با تلاش شبانه روز خادمین موکب و پشتوانه مردم فهیم و ولایی  منوجان حاصل شده است که جای بسی قدردانی دارد.

او با اشاره به خدمات ارائه شده در این موکب افزود: درهر وعده سه هزار پرس غذا توزیع می شد، نانوایی روزانه سه هزار قرص نان پخت می کرد ومیان وعده مانند چای، خرما، دم نوش اویشن  آب شربت لیموتازه توزیع می شد.

حجت الاسلام رضوانی تصریح کرد: روزانه هفت هزارایستگاه سلامت  شامل ویزیت و حجامت، طب سنتی انجام و  دویست نفر اسکان ، پیرایش باسه شیفت ،کفاشی و دوخت کیف و کفش نیز انجام می شد.

مسئول موکب افزود: مراسمات فرهنگی نیزشامل نماز جماعت هرسه وعده، قرآئت زیارت عاشورا، دعای کمیل، مداحی، سینه زنی،زیارت اربعین و توزیع بسته‌های فرهنگی میان جوانان عراقی از این خدمات بوده است.

امام جمعه منوجان بیان کرد: آدرس موکب قمر بنی هاشم شهرستان منوجان در کربلا خیابان احمد الوائلی بعد از فندق (هتل) الزهرا در عتبات است.

انتهای پیام/ح

موکب قمر بنی هاشم منوجان رتبه یک موکب داری

برچسب ها: موکب ، رتبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.