بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی در نهاوند معدوم شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی از‌ی واحد صنفی خبر داد.

بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی در نهاوند معدوم شدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنعلی دارابی، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: به منظور حفظ امنیت و سلامت غذایی شهروندان نهاوندی مجموعه شبکه بهداشت شهرستان به‌صورت دوره‌ای و متناوب از واحد‌های صنفی بررسی می‌کند.

او اظهار داشت: این بازرسی‌ها از واحد‌های تولید لبنی برای جلوگیری از عرضه لبنیات فاسد و غیرمجاز توسط بازرسان نظارت بر مواد غذایی انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: دریکی از این بازرسی‌ها از یک واحد صنفی به نمونه‌ای از پنیر که نامنطبق با اصول بهداشتی بود مشکوک شدند و بررسی‌ها بیشتری انجام دادند.

او گفت: پس از بررسی و نمونه‌برداری میکروبی و جواب آزمایشگاه مشخص شد که بیش از ۳۰ تن پنیر غیربهداشتی در این واحد صنفی نگهداری می‌شود که غیرقابل‌مصرف است.

دارابی افزود: با هماهنگی با دستگاه قضایی برای این واحد صنفی پرونده تشکیل شد و به علت آلودگی میکروبی این ۳۰ تن پنیر با دستور مقام قضایی معدوم‌سازی شد.

او اظهار داشت: مجموعه شبکه بهداشت و درمان نهاوند سلامت مردم را خط قرمز خود می‌داند و در این راه با شدت با تخلفات برخورد می‌کند و از مردم نیز درخواست همکاری و کمک داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: از متصدیان تولید و عرضه مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی شهرستان درخواست می‌کنیم تا از عرضه هرگونه کالای بدون مشخصات و مجوز بهداشتی خودداری کنند.

او افزود: بازرسان این شبکه از ابتدای سال تا امروز بهداشتی در بازدید‌های مختلف موفق شده‌اند ۲۱۰۰ بطری روغن سرخ‌کردنی، ۹۳ لیتر سرکه غیرمجاز، ۶۵۴ قلم لوازم‌آرایشی و بهداشتی قاچاق را جمع‌آوری و از بین ببرند.

دارابی گفت: با توجه به اهمیت سلامت مواد غذایی از شهروندان درخواست می‌کنیم هرگونه موارد مشکوک را به ستاد شبکه بهداشت و درمان نهاوند اطلاع دهند تا بازرسان این شبکه سریعاً موارد را بررسی کنند.

انتهای پیام/د

بازدیدهای دوره ای شبکه بهداشت نهاوند از واحدهای صنفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.