عبدالله:

«ربانی» به دلیل دخالت های مغرضانه ارگ از وزارت خارجه استعفا کرده است

رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که ربانی به دلیل دخالت های مغرضانه ریاست جمهوری از سرپرستی وزارت خارجه استعفا کرده است.

عبدالله: «ربانی» به دلیل دخالت های مغرضانه ارگ از وزارت خارجه استعفا کرده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان در واکنش به استعفای «صلاح الدین ربانی» از سرپرستی وزارت امور خارجه این کشور گفت که وی به دلیل دخالت های مغرضانه، خلاف اصول و منافع کشور از سوی ارگ ریاست جمهوری، استعفا کرده است.

عبدالله با انتشار بیانیه ای افزوده است: آقای ربانی را یکی از وزرای موفق کشور می‌دانیم که به رغم مداخله‌های بی‌مورد و ایجاد نهادهای موازی از سوی ارگ ریاست جمهوری در عرصه سیاست خارجی و اداره وزارت امورخارجه، توانست موفقانه سیاست خارجی و وزارت امورخارجه را اداره نماید و از کشور و منافع آن با حضور فعال در سطح بین‌المللی نمایندگی و دفاع کند.

رئیس اجرائی دولت افغانستان تاکید کرده است: ایجاد نهادهای موازی، مداخله‌های بی‌مورد، تضعیف نهادها، برخورد دوگانه و سلیقه‌یی با مسوولان و نهادهای کشوری افغانستان را در این مرحله تاریخی بیشتر از پیش تضعیف می‌نماید، مانع حکومت‌داری موثر و اصلاحات می‌گردد، برمشکلات کشور ‌می‌افزاید و زمینه‌های اختلاف و گسست ملی را فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرده است: برای سربلندی افغانستان و عبور از بحران‌هایی که کشور در این مرحله با آن مواجه است و دست یافتن به صلح و رفاه نیازمند تقویت نهادهای ملی، احترام به قوانین کشور، ارج‌گذاری به شخصیت‌ها و تحکیم پایه‌های وحدت ملی و همدلی میان مردم با عزت و سربلند این سرزمین هستیم.

گفتنی است که صلاح الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دو روز پیش از مقامش استعفا کرد.

وی گفته بود که به دلیل ایجاد ساختارهای موازی و به حاشیه‌کشاندن نهادهایی که در همه نظام‌های دنیا حیثیت ستون نظام‌ها را دارد استعفا کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار