معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صمت فارس خبر داد؛

تاثیر توسعه و ارتقای صنایع مرتبط با بسته بندی در اشتغالزایی

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: توسعه و ارتقای صنایع مرتبط با بسته بندی و فرآوری انار و انجیر می‌تواند در ایجاد زمینه اشتغال اثرگذار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، راهکار‌های توسعه صادرات محصولات انار و انجیر در میز ملی استان فارس بررسی شد.

سید رضا ساداتی معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این جلسه اظهار کرد: توسعه و ارتقای صنایع مرتبط با بسته بندی و فرآوری انار و انجیر می‌تواند در ایجاد زمینه اشتغال و افزایش ارزش افزوده این محصول اثرگذار باشد.

او با اشاره به اینکه انار و انجیر از مزیت‌های صادراتی استان فارس و کشور محسوب می‌شوند، افزود: استراتژی مداوم و مدون، ارتقای سطح دانش تخصصی تولید کنندگان و صادرکنندگان و بنگاه‌های تولیدی - صادراتی، تسهیل زیر ساخت‌ها، صادرات و بسته بندی‌های استاندارد و بهداشتی این محصولات بومی و محلی علاوه بر مصارف داخلی به بازار‌های هدف، کشور‌های آسیای میانه، کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی برای بالابردن ارزش افزوده، رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید بسیار اثرگذار و حایز اهمیت است.

ساداتی با بیان اینکه عمده انار و انجیر فارس در شهرستان‌های استهبان، نی ریز، داراب، جهرم و کازرون تولید می‌شود، ادامه داد: ۱۳ واحد بهره برداری شامل کنستانتره با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۲۰۸ نفر، رب و بسته بندی انار با ظرفیت ۵ هزار و ۶۰۰ تن و اشتغال ۵۸۸ نفر و روغن خام هسته انار با ظرفیت ۵۵۰ تن و اشتغال ۳۹ نفر در حال فعالیت است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: ۳۶ واحد بسته بندی انجیر در استان فعال است که بر اساس آمار منتشر شده پارسال بیش از ۹ هزار و ۲۰۷ تن انجیر، ۱۴ هزار و ۳۰۷ تن انار از استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

ساداتی اضافه کرد: رویکرد دولت توسعه فعالیت‌های اقتصادی و حمایت ویژه از صادرات غیرنفتی است بنابراین سازمان صمت استان هم از طریق تعامل نزدیک با صادرکنندگان موانع‌ها را رصد و نسبت به برطرف نمودن آن با هماهنگی مراجع ذیصلاح اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/چ

توسعه صادرات محصولات انار و انجیر

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار