مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

کمبودی در تجهیزات تصویربرداری نداریم

هاشمی گفت: از لحاظ تجهیزات تصویربرداری کمبودی نداریم و در این حوزه تقریباً همپای کشور‌های پیشرفته هستیم.

تجهیزات تصویربرداری پزشکی ایران تقریبا مانند کشور‌های پیشرفته استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن هاشمی، مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز چهارشنبه در مراسم اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.
 
او ادامه داد: هرچند وضعیت ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری مناسب است، اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلات فراوانی هستیم.
 
هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تامین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری، بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی به عمل آوردند.
 
او به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی. تی. اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در برخی شهر‌ها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.
 
هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد.
 
او ادامه داد: تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
مهروز ملک، دانشیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان گفت: ما موظف هستیم با پیشرفت در علم خود را جلو ببریم ؛ بنابراین در این کنگره به صورت تخصصی به بررسی تازه‌ترین روش‌های تصویربرداری و یافته‌ها در بیماران زنان و زایمان تصویربرداری نازایی، تصویربرداری سرطان‌های زنان، مادر و جنین تمرکز خواهد شد.
 
او افزود: در این کنگره سعی شده است تا بهترین افرادی که تجربه و علم بالایی درزمینه‌های خاص دارند از تمام ایران دعوت شود تا این کنگره سطح علمی بسیار بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار