درمان ۸۰ نوع بیماری توسط خون بند ناف

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان، ضمن اشاره به فواید خون بنط ناف و سلول‌های بنیادی، گفت: بیش از ۸۰ نوع از بیماری‌ها را می‌توان با خون بند ناف فرد درمان کرد.

درمان ۸۰ نوع بیماری توسط خون بند نافبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،مرتضی ضرابی، مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان، گفت: در حال حاضر از میان ۳۱ استان کشور نمایندگی برای خدمت رسانی به مردم راه اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان، افزود: تاکنون در سراسر کشور ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره‌سازی شده است که دو هزار نمونه آن در استان البرز جمع‌آوری شده است.

او در ادامه گفت: سلول‌های بنیادی را تا ۲۵ سال می‌توان نگهداری کرد و پس از آن نیز بررسی و مورد آزمایش قرار می‌دهیم، اگر امکان افزایش نگهداری داشت انجام می‌شود.

ضرابی گفت: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری کاربرد دارد کا در کشور ما بیماری‌های که منشا خونی داشتند نظیر سرطان خون و تالاسمی‌ها درمان شده است.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان، افزود: در ۲ سال گذشته بر گروه‌های کاردرمانی cp نیز اقداماتی در جهت درمان صورت گرفته است.

ضرابی افزود: اکنون ما توانسته ایم علاوه بر ۳۱ دفتر نمایندگی در کشور ۲ نمایندگی هم در کشور‌های عمان و عراق نیز راه اندازی کنیم و بیش از ۵۰ نوع از نمونه‌های خارجی از کشور‌های آسیایی و اروپایی در داخل کشور ذخیره سازی کرده ایم.

او گفت : سلول‌های بنیادی برای کسانی که تطابق ژنتیکی دارند استفاده می‌شود و به همه خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند هستند توصیه می‌شود این کار را انجام دهند.

ضرابی افزود: هزینه نگهداری سلول‌های بنیادی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و اکنون شرایطی را فراهم کردیم که هزینه نگهداری را تقسیط کنیم.

مدیرعامل شرکت فناوری بنیاخته‌های رویان، گفت: در کشور ۲۰۰ پیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی انجام شده است که سهم موسسه رویان ۳۰ پیوند بود و مابقی از سوی سازمان انتقال خون و بیمارستان شریعتی انجام شده است.

او افزود: در یکماه گذشته نیز ۳۹ مورد ذخیره داشتیم.

انتهای پیام/و

بیش از ۸۰ نوع بیماری توسط خون بند ناف و سلول‌های بنیادی درمان می‌شود

برچسب ها: بنیاخته ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.