موج کناره گیری‌ها از تیم ترامپ؛

کناره گیری وزیر انرژی آمریکا از سمتش

ریک پری، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام دیگر تیم ترامپ استعفا می‌کند.

بر این اساس، در موج استعفا‌های تیم ترامپ، این بار ریک پری، وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است از سمت خود کناره گیری می‌کند.

به نظر این استعفا پس از آن اتفاق می‌افتد که روند تحقیقات درباره استیضاح ترامپ به دلیل اوکراین گیت اغاز شده است. ریک پری نیز به دلیل سفر‌های متعددی که به اوکراین داشته است احتمالا درگیر این تحقیقات خواهد شد.

منابع رسانه‌ای از جانشینی موقت دن برولیت، معاون پری به جای وی خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: وزیر انرژی گفت به رئیس‌جمهور اوکراین زنگ بزنم

همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد وزیر انرژی این کشور تا پایان سال جاری میلادی در سمت خود باقی می‌ماند. وی افزود شخصی را که قرار است جانشین این وزیر شود در نظر گرفته است.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

این درحالی است که دونالد ترامپ از تماس تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی دفاع کرده و آن را «عالی» خوانده است. رئیس جمهور آمریکا حتی پیشتر گفته بود کاملا این حق را دارد از یک کشور خارجی درخواست کمک کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار