استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

۳۳هزار کهگیلویه و بویراحمدی به کربلای معلا مشرف شدند

تاکنون ۳۳ هزار نفر زائر از استان کهگیلویه و بویراحمد در اربعین امسال به کربلا مشرف شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسین کلانتری استاندار این استان در نشست با اعضای ستاد اربعین در شلمچه با اشاره به اینکه امسال ۳۳ هزار نفر به کربلا مشرف شده اند، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار زائر از استان در این آیین معنوی شرکت کردند.
 
کلانتری با بیان اینکه ستاد اربعین استان متشکل از ۱۳ کمیته در راستای برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود را از پایان اربعین سال گذشته آغاز کرده است، بیان کرد: استان به توسعه پارکینگ اینجا کمک کرد و بیش از ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات در این مرز مستقر شد، همچنین مهندسانی برای کمک به این منطقه اعزام کردیم.

او به ارائه خدمات به زائران در ۳۱ موکب فعال از این استان، ابراز کرد: ۱۰ موکب از این استان در کربلا و نجف مستقر شده و ۱۷ موکب در محور‌های استان به زائرانی که از افغانستان، پاکستان، ترکیه، آذربایجان در این مسیر تردد می‌کنند، خدمات ارائه می‌دهد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات دهی به حدود ۸۰۰ هزار نفر در چهار موکب مستقر در شلمچه، گفت: جوانان، بسیجیان و سازمان‌های مردم نهاد پای کار هستند، همچنین ۱۲ هزار نفر از زائران به وسیله اتوبوس‌های سازمان حمل و نقل استان انتقال داده شده‌اند و ۸۰ دستگاه اتوبوس برای این امر اختصاص داده شد.

او از مرکز رسانه‌ای اربعین در پایانه مرزی شلمچه بازدید کرد و افزود: فعالیت این مرکز رسانه‌ای در آگاهی بخشی همایش بزرگ راهپیمایی اربعین بسیار موثر بوده است و از دست اندرکاران و فعالان این مرکز تقدیر و تشکر می‌شود.

کلانتری در پایان از فعالیت‌های این ستاد برای خدمات دهی، رفاه و تامین امنیت و آرامش زائران تقدیر و تشکر دارد.
 
انتهای پیام/ک

تشرف ۳۳هزار کهگیلویه و بویراحمدی به کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.