کرملین: عملیات نظامی ترکیه نباید روند سیاسی در سوریه را خدشه‌دار کند

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد عملیات ترکیه در شمال سوریه نباید خدشه‌ای به روند سیاسی این کشور وارد کند و اقدامات آنکارا باید متناسب باشد.

کرملین: عملیات نظامی در ترکیه نباید روند سیاسی در سوریه را خدشه دار کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه نباید خدشه‌ای به روند سیاسی در این کشور وارد کند و این اقدامات آنکارا باید متناسب باشد.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران تاکید کرد: مسکو به حق ترکیه برای دفاع از خود احترام می‌گذارد و عملیات نظامی در شمال این کشور باید متناسب با این هدف بوده و به فرایند سیاسی این کشور لطمه وارد نکند. 

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود مدعی شد هدف اصلی عملیات نظامی آنکارا ایجاد گذرگاه صلح در شرق رود فرات و عقب راندن گروه‌های کُرد همپیمان پ ک ک از مرز‌های ترکیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار