۲۵ هزار تن بذر گواهی شده در کردستان آماده توزیع است

معاون پژوهش و فناوری انتقال یافته‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: این مرکز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی این استان ۲۵ هزار تن بذر گواهی شده را برای توزیع بین بهره برداران آماده کرده است.

۲۵ هزار تن بذر گواهی شده در کردستان آماده توزیع استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، ابراهیم روحی معاون پژوهش و فناوری انتقال یافته‌های مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه کشت پاییزه گندم هر ساله از اوایل مهر در این استان آغاز می‌شود اظهار داشت: مقرر شده که ۲۵ هزار تن بذر گواهی شده در بین بهره برداران این استان توزیع شود که تا کنون ۹ هزار تن آن فرآوری شده است.

او اضافه کرد: این بذور از ارقام مختلف پر بازده، مقاوم و سازگار با اقلیم این استان است که انتظار می‌رود کشاورزانی که از این بذور استفاده می‌کنند نسبت به بهره بردارنی که ارقام سنتی را در مزارع خود می‌کارند افزایش عملکرد داشته باشند.

روحی یادآور شد: امسال مقدار تولید بذر گواهی شده نسبت به سال گذشته سه هزار تن حدود ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابل سال گذشته زراعی افزایش یافت است و با قیمت ۲۴ هزار ریال برای هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

او گفت: هم اکنون ۱۱ شرکت تولید کننده بذر در استان داریم که آن‌ها می‌توانند بذر‌های استاندار را با قیمت مصوب دولت در اختیار کشاورزان قرار دهند.

امسال حدود ۵۹۲ هزار هکتار از اراضی کردستان زیر کشت می‌رود که سالانه ۹۳ هزار تن بذر در این مزارع استفاده می‌شود که حدود ۶۸ هزار تن این میزان خودمصرفی است.

سال زراعی گذشته یک میلیون ۱۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده و بیش از ۷۲۰ هزار تن آن از کشاورزان خریداری شده است.

انتهای پیام/ز

بذر گواهی شده در کردستان آماده توزیع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.