اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به عشایر گچساران

رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه ملی برای تأمین آب پایدار ۶ نقطه عشایری شرق این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به عشایر گچساران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،صادق فاتحی، رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت: این اعتبار برای اجرای طرح تامین آب پایدار در ۶ نقطه عشایری گچساران از جمله گچ سیدالله داد، قلک کوچک و قلک بزرگ در نظر گرفته شده است.

او با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز خواهد شد از تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تحقق این بودجه قدردانی کرد.

رئیس اداره امور عشایر گچساران همچنین از در دست مطالعه بودن اجرای آب پایدار در مناطق جنوب، شمال و غرب گچساران خبر داد و افزود: این طرح‌ها برای اجرا در بودجه سال آینده پیش بینی خواهد شد.

فاتحی با یادآوری سختی‌های آبرسانی سیار و مشکلات کمبود آب انسان و دام در مناطق عشایری ابرازامیدواری کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها بتواند تحولی چشمگیر در رفاه و سلامت عشایر شهرستان ایجاد کند.

او بیان کرد: امسال همچنین ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازگشایی راه ها، بهسازی چشمه ها، سرویس‌های بهداشتی و زیرساخت‌های رفاهی مناطق عشایری این شهرستان‌ها پیش بینی شده است که نسبت به بودجه پیش بینی شده پارسال پنج برابر شده است.

دریلا، آبگندی و کلاغ نشین از جمله مناطق عشایری گچساران است.

مناطق قشلاقی شهرستان گچساران و باشت سالانه محل استقرار و سکونت حدود ۲ هزار خانوار عشایر کوچرو از مناطق سردسیری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان است.

این قشر مولد سالانه ۲هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز،۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.

عشایر گچساران شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک‌های قشقایی و دره شوری هستند.

مناطق ییلاقی عشایر گچساران سمیرم، سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمد است.

انتهای پیام/پ

آب‌رسانی به عشایر گچساران

برچسب ها: بودجه 98 ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.