موکب محمد هلال بن علی (ع) در مسیر پیاده روی اربعین

مدیر اجرایی حرم هلال بن علی (ع) از برپایی موکب این مکان مقدس با ارائه خدمات درمانی، پزشکی و فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان سید جواد تکیه مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) اظهار کرد: موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) به مدت ۷ سال است فعالیت خود را آغاز کرده، و امسال نیز با برنامه‌هایی جامع‌تر پذیرای زائران حضرت اباعبدالله الحسین در کربلای معلی است.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) تصریح کرد: موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) با حضور در کربلای معلی به ارائه خدمات درمانی و پزشکی می‌پردازد و بخش خدمات فرهنگی نیز با معرفی حضرت محمدهلال (ع) و جاذبه‌های گردشگری مذهبی آران و بیدگل، زائران را از شخصیت حضرت محمد هلال بن علی (ع) مطلع می‌سازند.

تکیه با اشاره به فلسفه وجودی موکب در مسیر پیاده روی اربعین، بیان کرد: این حرکت با توجه به هدف‌های مهمی از چندسال پیش آغاز شده است و مهم‌ترین دلیل و هدف برپایی آن، ایفای نقش پایگاهی این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز علوی در ایران است.

او  افزود: برنامه‌های اصلی موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) بر پایه مسائل فرهنگی است که در این زمینه برنامه‌های مختلفی برای زائران در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) عنوان کرد: اقامه سه نوبت نماز جماعت صبح، ظهر و مغرب، طرح صلوات برای تعجیل و مرثیه خوانی از جمله برنامه‌های این موکب است که برای زائران تدارک دیده شده است و در بین نماز هم روحانیون مستقر در موکب برخی از مسائل شرعی مبتلابه زائران را بیان می‌کنند.

تکیه افزود: جهت رفاه حال زائرین اباعبدالله الحسین (ع)، درمانگاه صحرایی با ۴۰ پرستار و پزشک و ۵۰ چشمه بهداشتی تدارک دیده شده است.

او با اشاره به اهمیت و توجه به مسائل فرهنگی، گفت: بخش دیگری تحت عنوان پذیرایی و ارائه خدمات رفاهی به زائران هم پیش بینی شده است و به همین منظور با مشارکت و همکاری مردمی تیمی برای پخت و توزیع غذا در موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) مستقر شده‌اند که در سه نوبت وعده‌های غذایی و میان وعده، چای، شربت، بیش از ۵ هزار غذای گرم و ایرانی توزیع می‌کنند.

موکب حضرت محمد هلال بن علی (ع) حاصل تلاش جوانان هیئت مهدیه حضرت، ولی عصر (عج) و همکاری آستان مقدس حضرت محمدهلال (ع) همه ساله در مسیر نجف به کربلا، روبروی عمود ۱۱۲۴ و تقریبا در فاصله‌ی ۱۵کیلومتری کربلا برپا می‌شود.
 
انتهای پیام/ی
 
 

برپایی درمانگاه صحرایی با ۴۰ پرستار و پزشک در مسیر پیاده روی اربعین

برچسب ها: اربعین ، آران و بیدگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.